TFT display fra en bærbar

Hejsa,

Jeg har en bærbar som ikke længere virker :-) Jeg tænkte på om jeg på en
eller anden måde kan bruge skærmen som color graphic display?

Re: TFT display fra en bærbar

Du kan lave en projektor af skærmen (Og at par andre ting),
www.tomshardware.com har lavet en guide.

Mvh Kim

Re: TFT display fra en bærbar

Kan du komme med mere specifik adresse? prøvet at søge, men ved ikke helt
hvordan jeg skal søge i tomshardware....

Re: TFT display fra en bærbar

De har lavet to artikler om emnet: (Supersize Your TV for $300: Build Your
Own XGA Projector!  og Build Your Own XGA Projector II: Suitable TFT
Monitors )

http://www.tomshardware.com/howto/20041113/index.html
http://www.tomshardware.com/howto/20041201/index.html

Men hvis du ikke kan få "kontakt" til skærmen tror jeg ikke du kommer langt.

Mvh Kim

Re: TFT display fra en bærbar
Hej!

Hvis du tænker på at koble skærmen til et alm. grafikkort, så nej! Der mangler
controllerchippen...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: TFT display fra en bærbar
mangler
 nej nej, jeg tænkte på om det kan bruges som almindelige små grafisk
displays med f.eks. hd44780 chipset... Kan jeg f.eks designe en simple
kredsløb som bruger tft'en som display? Hvor kompliceret må det være?

Re: TFT display fra en bærbar

Kompliceret nok.

Intet er umuligt, men du skal dæleme have tungen lige i munden, hvis du
vil til at lave en alternativ styring til displayet.

Hvad fejler maskinen egentligt ?

Re: TFT display fra en bærbar

Bundkort tror jeg. kun ram og harddisk kan bruges. Jeg vil genbruge alt der
er tilbage. Og et stort farve skærm er et guld for én der har planer om at
bygge mp3 player ;)

Re: TFT display fra en bærbar

Så reparer maskinen.... så kan du genbruge det hele.

Re: TFT display fra en bærbar
projektor ud a tft... meget inspirerende.. :-) Vil prøve med det samme...
Men har lige et problem... folk i tomshardware bruger almindeligt skærm med
data indgang. Jeg sidder med en sharp tft til en machintosh. der er kredsløb
rundt omkring selve skærmen. Kan nogen svare mig om skærmen er uafhængig af
bærbar? Altså om man kan bruge kablen der forbinder skærmen til bærbar til
at lave data kabel så den kan bruges som almindelig tft til en anden pc?
Eller sidder styre chips til tft'en i bærbar?

MVH
Flemming

Re: TFT display fra en bærbar
Hej!

Controlleren sidder i grafikkortet i den bærbare => det er "umuligt" at forbinde
displayet til et andet grafikkort... :-(

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Site Timeline