termostatstyring

http://space.tin.it/scienza/fladelle/Page46.htm

Til styring af et varmelegme har jeg tænkt mig at modificere følgende
diagram.

R3 vil blive undladt.
falder Q1 base til et lavere niveau end spændings deleren R7,R9 -  vil
driver transistor Q2 + Q3 trække relæ.

Her efter stiger temperaturen igen og - basen vil lukke.

Men alt efter effektiviteten på varmelegmet - vil den så ikke stå og
klappe relæ hele tiden ?!?

Jeg kunne godt tænke mig et der var en termostatstyrring det angav et
"vindue"   med max og min temp. I stedet for bare en tærskel.

--
Karsten Ulrich Krambs
Ba.Sc.Eng (hons) & Stud.Theol

Re: termostatstyring
On Mon, 1 Sep 2003 12:50:01 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"

jeg er nærmest ligeglad - bare det virker :-)

Jeg har kigget her -
http://www.maxim-ic.com/appnotes10.cfm/ac_pk/24/ln/en

jeg kunne ikke lige finde andet end styring af fan-speed
og temperature Reading med Microcontroller...

kan nogen hjælpe ?

Karsten

Re: termostatstyring

Ja
http://pdfserv.maxim-ic.com/arpdf/MAX6509-MAX6510.pdf

Klaus

Re: termostatstyring
Hej Karsten

Hvis du vil lave det på den gammeldags facon, ja så laver du en
vinduskomperator med to OP amps eller bruger en TCA965