Temperaturmåling pr. langdistance - Page 2

Re: Temperaturmåling pr. langdistance

Den er sku genial, virkeligt smart. Kan fås her:
http://www.shop.microtec.dk/index.html?lang=da&target=d12.html

--
Hilsen Mikkel Lund
Re: Temperaturmåling pr. langdistance

Ja, den er smart! Men jeg kan kun få fat i data, når jeg fysisk befinder mig
i nærheden af måleren, ikke? Jeg kan ikke få tilsendt tallene.

Måske kan jeg kombinere med Flemmings forslag om et tænd-sluk ur på pc'en

marianne

Re: Temperaturmåling pr. langdistance

-jo, hvis Du kan opdrage den lokale post til at putte den i en konvolut...

Jeg havde opfattet, at det ikke var altafgørende at kunne fjernaflæse.
Du skrev:

"Alternativt skal den bare samle op, så jeg selv
kan aflæse hver måned."

Bo //

Re: Temperaturmåling pr. langdistance

Ja - det er ganske rigtigt ikke altafgørende. Skulle bare være sikker på, om
der var noget, jeg havde overset.
Synes stadig, at den ser smart og anvendelig ud!

mvh
Marianne

Re: Temperaturmåling pr. langdistance

Jeg bor i østJylland. Skal Du låne een i weekenden ?

Bo //

Re: Temperaturmåling pr. langdistance

Tusind tak for tilbuddet, men jeg er 99% sikker på, at jeg køber en. Skal
have installeret et solvarmesystem midt i næste måned, og jeg vil gerne
følge med i, hvor meget den kan varme sommerhuset op, især igennem
vintermånederne. Så jeg skal måle gennem hele vinterperioden og samle op ca
hver 3. uge, når jeg kommer forbi.

Og da jeg selv bor i København og sommerhuset befinder sig på Bornholm er
det nok liiige langt nok :-)

mvh
Marianne

Re: Temperaturmåling pr. langdistance
Dette firma her har en lille GSM Cotroler der kan sende temperaturen via SMS
http://www.legtech.dk
Deres hjemmeside var bare lige PT nede da jeg prøvede nu her d. 27/08 kl
11.30

Den kan både sende en besked når temperaturen er over eller under en bestemt
temperatur.
Eller du kan sende en beske til controleren og spørge om den aktuelle
temperatur.

Jeg har lige fået en hjem der skal bruge til at overvåge temperaturen i et
server rum og må da sige den virker meget godt og er utrolig nem at have med
at gøre.

Den findes både i en udgave til en DIN Skinde eller en til væg montage. Med
den til vægmontage er det inklusiv strømforsyning så er nemmest at have med
at gøre.

Re: Temperaturmåling pr. langdistance
Danbit igen: Prøv at søg på GSM

Fx: http://www.danbit.dk/produkter/0401.phtml (Måling og styring via
mobiltelefon)

--
Christen

Re: Temperaturmåling pr. langdistance
Hejsa,

Hvad med en Nokia 5210?? Den har indbygget termometer, og kan sikkert også
sende SMS'er...;->

Næste skridt er så autonomt at få den til at sende en SMS....

/Claus

Re: Temperaturmåling pr. langdistance

Dette byggesæt fra Brick med et passende termometer, skulle kunne klare det
http://www.brinck.dk/byggesaet/br1820.asp

Mvh
Anders Lund

Site Timeline