Sunfire v210 problem

Hej,

Jeg har en Sunfire v210 server som vil jeg har at den larmer lidt mindre. Er det en der kan kaste lys til mig om dette kan lade sig g=F8re? Serveren har 5 fans..

Mvh,

Dusan Sukovic

Reply to
sukovic

At få stoppet larmen, ja det kan man, men det er jo ikke sikkert at det går godt i længden, det kan betyde ustabil/død server.

Først så undersøger du hvor mange blæsere serveren behøver med den konfigurering af HD/ram/CPU du har, der kan du måske undværer en blæser eller to. BIOS opdatering kan måske også styrer blæserne på en anden (mindre støjende) måde, men det er en server så regn ikke med at støj er et parameter produksenten tager med i sine overvejelser.

/Hans

Reply to
Hans Kjaergaard

Hej,

Jeg har en Sunfire v210 server som vil jeg har at den larmer lidt mindre. Er det en der kan kaste lys til mig om dette kan lade sig gøre? Serveren har 5 fans..

Mvh,

Dusan Sukovic

Hej

Du skal passe meget på med at ændre på airflow - Cpu køleren er relativ lille og behøver det airflow som bliver blæst hen over den.

Fjerner du en blæser kompenserer de resterende for den manglende blæser, hvilket betyder den lamer mere. Husk det er en 2U server - Og det er prisen for de 2U (Små hidsige blæsere)

Mvh. Niels

Reply to
Niels C. Grønlund [DK-2500]

Måske du i gruppen dk.edb.hardware.server kan finde nogen der har kendskab til din server og kan fortælle lidt mere.

/Hans

Reply to
Hans Kjaergaard