styring af batteriladningen til et solpanelanlæg

Jeg har opstillet et lille eksperimental solcelleanlæg. Det fungerer
ganske udmærket.
Nu mangler jeg en styring af batteriladningen fra el-nettet, når/såfremt
batteriets spænding kommer under f. eks. 12,15V (de mørke vinterdage)
således at der startes en ladning af batteriet med strøm fra el-nettet i
f. eks. 1 time.

Skal jeg, til ovenstående,have en slags PLC med en analog eller digital
indgang, en timer og et relæ som output eller kan man købe sådant
udstyr færdigt til en rimelig pris? og hvor køber jeg noget sådant?

--
Mvh. Ole

Site Timeline