strømforbrug

Bruger en PC med 500W strømforsyning mere strøm end en maskine med 350W
strømforsyning, men med de samme enheder monteret i maskinen ???

Claus

Re: strømforbrug

Nej.

Bo //

Re: strømforbrug

Nej, men måske bruger den store strømforsygninge mindre strøm. alt afhændig
af kvaliteten, og belastningen... da den lille vil udvikle mere varme måske,
hvis den bliver belastet. hvorimod måske den store ikke er belastet og
afgiver ikke nær så neget restvarme

Re: strømforbrug
takker for svarene :-)

Re: strømforbrug

350W

Det ved jeg ikke noget om - men  så vidt jeg ved  taber en 500w smps med
350w belastning mere (dvs. bliver varmere) end hvis man kørere med en
350 W (som er lige under ca. 100 % belastet ).

I øvrigt kan Jeg nævne at jeg for nogle år siden  lånt et  "Harald
Nyborg watt meter"  - det var meget underligt at opdage at min gamle PC
brugte mere strøm end den nye ? !

300 W ok ? - det er i virkeligheden et spørgsmål om strøm ikke Watt.
400 W ok - kun for gamer ??
400 #W  + ??

--
- § - Kim Nielsen - § -

Re: strømforbrug

Det er vel ret svært at belaste en PC-PSU op mod 100%, da det kræver den
rigtige effektfordeling på alle spændinger.
De 350W nås først når alle spændinger belastes maksimalt, og det skulle da
være usandsynligt at enhederne i maskinen lige nøjagtigt gjorde dette.

300W er nok til de fleste. Man behøver kun gå højere hvis man har lidt mere
udstyr end gennemsnittet og måske også overclocker.
En maskine med 2 store CPUer, 4 harddiske, 3 CD-rom drev, helt nyt
(strømslugende) grafikkort og stort kølesystem vil f.eks. nok kræve lidt
mere end en 300W. Har man derimod en enkelt CPU, 1xHarddisk, 1xCD-ROM/DVD,
gennemsnitsgrafikkort osv., så vil 300W garanteret være nok.

Til dem der kan lide store overclockede computere med f.eks. væskekøling,
der kan det godt blive nødvendigt for at trække det hele.

--
signing off.. Martin Sørensen

Re: strømforbrug

Det kunne nu lige så godt være det "Watt meter" der mere var et "VA meter",
og at den nye PC faktisk bruger større effekt en den gamle.

  Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk

Re: strømforbrug

ja selfølgelig bruger den mere strøm hvis du belaster den. men underligt nok
er der ikke nogen der er kommet med en beregning på det endnu så her kommer
lidt i kr/Øre. ved selvfølgelig ikke hvad du giver for en KWh. men har
regnet med 1,63 kr

men en 350w strømforsyning bruger ved 24 timers drift 365 dage om året for
4997,58 kr

og en 500w strømforsyning 7139,4 kr

så lidt forskel er der da, men ved heller ikke hvorn belastnigen er på dem,
men det er hvis man regner med fuld belastning, men man kan købe et
instrument så kan man måle hvor meget den sluger fra el nettet

mvh martin

Re: strømforbrug

nej det var jo også det jeg skrev den bruger vil såen ca 130 watt men
hvorfor så egentlig vælge så stor strømforsyning..???

mvh martin

for
350W

Re: strømforbrug
Hej Martin

Når det kommer til stykket er det ikke størrelsen der tæller, derimod
effektiviteten. Og her i vinterhalvåret kommer effektiviteten heller ikke
så nøje, det merforbrug den har spare man på varmeregningen.

Mvh Max

Re: strømforbrug

Der er folk, der har en 200W forstærker med tilsvarende højttalere stående i
på et lille klubværelse og der er folk, der har 250Hk bilen, selv om Buxti
har eftervist at man ikke må udnytte det...

Således er der også folk, der har en 500W forsyning i PC'en, selv om den kun
bruger 150W. Jeg forstår det heller ikke, men sådan er det...

Og med hensyn til forbruget: En standerlampe bruger jo ikke mere effekt,
fordi man sætter en 16Amp sikring i skabet i stedet for den gængse 10Amp.