Stepmotor stepper ikke - Page 2

Re: Stepmotor stepper ikke
Hej Lars

Hvad er det for en forstærker dit potmeter skal sidde i ?

Re: Stepmotor stepper ikke

Pioneer A-757, men det har vel ikke den store betydning idet det er en
ekstern motor jeg vil sætte på istedet for volumeknappen. Jeg mangler sådan
set "bare" motoren, der kan dreje volumeknappen rundt ganske langsomt, men
din henvisning til Dantimax var ikke helt dårlig synes jeg.

Lars

Re: Stepmotor stepper ikke
Hej Lars

Prøv at sende mig en postadresse, så skal jeg sende dig en
lille gearmotor der kan løse din opgave perfekt.

Re: Stepmotor stepper ikke

En speciel grund til at du ikke lader motoren have et gummihjul der
kører ind på siden af volumenknappen ?

Det vil give dig en gearing...

Re: Stepmotor stepper ikke

Du kan også tage forbi den lokale autoophugger og købe styringen til
elektrisk rudehejs fra en bil. Evt. med motor. Det er nemt at få til at
virke.

Re: Stepmotor stepper ikke

Men det har intet at gøre med en stepmotor.

Tomas

Re: Stepmotor stepper ikke

Jeg har set stepmotorer brugt såvel til rudehejs som til sæde-justering på
en amerikanerbil

Re: Stepmotor stepper ikke

Der kan man bare se.
Til sædet kan jeg forstå det for der skal jo kunne indstilles til en gemt
position, men til vinduet virker det lidt fjollet. Nu er
amerikanerne selvfølgelig heller ikke kendte for at være energibevidste.

Tomas

Re: Stepmotor stepper ikke

? hvad har det med step motorer at gøre ?

Bo //

Re: Stepmotor stepper ikke

Udemærket forslag, men er en sådan ikke ret stor? Jeg skal have en lille en.

Lars

Re: Stepmotor stepper ikke
En anden ide, som jeg selv brugte way-back til en lille plotter/tegne
maskine, og det er at benytte en stepmoter fra en gammel diskette
station, altså den der styrer hovedet ud og ind over disketten.

Dem jeg benyttede var af fra en 5 tommers diskette. Og typen var nem at
bruge, da man blot tilføjer 5 volt på skift til de 4 ben, medens den
femte er fælles.

Den har dejlig mange steps rundt
http://www.cs.uiowa.edu/~jones/step/typesf/2anim.html

medens jeg mener din bipolær kun har 4 stillinger rundt, og derfor nok
kræver noget udveksling

--
Christen Fihl

Site Timeline