Støvsuger regulering ?

Jeg har et par støvsugere på 400W som jeg bruger til at suge spåner med.
Men jeg har ikke altid brug for at de suger 100% Så jeg vil gerne kunne
skrue ned for dem, hver for sig selvfølgelig.

Prøvede med en gammel lysdæmper som jeg havde liggende, det gik fint den
første uge.... så gik den til :O(
Den var ellers på 2400W. måske var jeg bare uheldig, eller?

Hvad skal jeg have/lave billigt? (julen er dyr nok i forvejen...)

Fortsat god december

Børge

Re: Støvsuger regulering ?

Du skal vel bare have en lysdæmper, der er beregnet for også at kunne
håndtere en induktiv belastning. Det er ikke alle, der sådan lige kan det.
Karsten H. (7870)
Re: Støvsuger regulering ?
Hej!

Du kan vel nakke styringen fra en støvsuger på genbrugsstationen? Den
der sidder i min Miele er vist bare lavet med en triac og et par
modstande... Havde den skildt ad da den fejlede for et par år tilbage
(der var en 10 ohm modstand der var afbrudt).

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Site Timeline