Større afstand mellem kobberlederne i eagle autorou te.

Hejsa.

Jeg er ved at lave et kredslF8%b pE5% min skole, hvor vi selv E6%tser
boardet osv. Derfor kunne jeg godt tE6%nke mig, at lave en stF8%rre
afstand mellem trE5%dene pE5% mit printboard lavet med eagle.

Er der nogen, som kan hjE6%lpe? AltsE5% med hvordan jeg fE5%r stF8%rre afst=
and
mellem lederne og og gerne bredere ledere ogsE5%?

-Stefan

Re: Større afstand mellem kobberlederne i eagle aut oroute.

jeg sE5% lige at der ikke var nogen der havde givet dig et tip..sE5% mE5%
jeg vel :)

Det er lidt om du kF8%rer auto.... men det gE6%tter jeg fordi
afstande ,dem laver man jo selv nE5%r man router manuelt.
ellers i manuel.. er der et rullegardin ca midt for F8%verst.. der kan
man klikke banebredde.
I auto kan du gF8%re det at du vE6%lger EDIT/ NET CLASSES
i den F8%verste default skriver du witdth og clearance. start med feks
12 mil i begge.. autoroute og se resultat.. slet sE5% alle baner igen.
og lav de to ting stF8%rre feks 50 mil... nu vil der nok vE6%re baner som
ikke kan laves fordi der ikke er plads. du kan se at baner bliver
meget tykkere.
og pE5% den mE5%de kan du justere indtil det passer bedst muligt.
skal du derimod have nogle meget fine baner..sE5% skal du i edit/design
rules og sE6%tte nogle af de forudbestemte bredder ned.
alex

Re: Større afstand mellem kobberlederne i eagle autoroute.
I "Class" kommandoen  (i Schematic) kan du angive værdier for default,
og andre såsom Power, Signal, Wide,... altså forskellige som du selv
opfinder.
Disse klasser kan du bruge på de forskellige net.
Kik på et net med "I" knappen (og evt ændre Class der)
Eller ændre nogle net med kommandoen "change class" og derefter klikke
på dem der skal ændres.

Men skal alt være generelt tykkere, så er det jo bare "default" klassen

Christen

Re: Større afstand mellem kobberlederne i eagle autoroute.
Lidt mere efter Alex' skriv

On 7 Nov., 15:16, "Christen Fihl"

tak Christen
sE5% lE6%rte jeg ogsE5% noget mere :)