spænding til switch

Jeg har en lille switch (5 porte 10/100 MBit), den er leveret med en
af de sædvanlige små strømforsyninger der er støbt sammen med stikket
til 220 V, hvorpå der står 7,5 V 1A som udgangsspænding.
Jeg vil gerne bygge switchen ind i mit PC-kabinet og tage strømmen fra
PSU i den.
Når jeg måler på DC-stikket er der 11,5 V, både med og uden
belastning.
Kan jeg så roligt slutte det til 12 V i PCen ?

--
Leonard
http://lam.dk/casemod

Re: spænding til switch

Det tror jeg ikke skulle være noget problem, evt kan du jo tilslutte en
diode i serie med plus ledningen, det giver dig så ca. 11.3V, men jeg har
meget svært ved at tro at den ikke skulle kunne klare sig med 12V

/J

Re: spænding til switch
On Tue, 18 Nov 2003 12:23:46 +0100, Leonard

Det lyder som en lidt klodset løsning. Hvorfor ikke købe switch og
netkort i et?

Det her koster i følge edbpriser 199 kroner:
http://www.x-net.com.tw/product.asp?p_noA1%&i_noA1%00012

Tomas

Re: spænding til switch

Havde jeg kendt produktet inden jeg gik igang med mit projekt så ville
jeg have brugt det.
Nu har jeg bygget et kabinet hvor der ikke er plads til det.
Ærgerligt.
--
Leonard
http://lam.dk/casemod

Re: spænding til switch

Jeg ville nok starte med 7 V, dvs. forbinde den imellem
+5 og +12 V.

Re: spænding til switch

Og det fungerer tilsyneladende fint.
--