Spørgsmål til IR Lysdioder..

Ja, har brug for en del LED¨s (IR) til at frembringe noget natlys, udendørs.
til et par overvågnings kameraer..

Problemet er at dem man tit ser i et kamera, lyser.. Men hvis det er IR,
burde man da ikke kunne se dem..

Jeg har brug for de IKKE kan ses, kan man sætte et IR filter foran eller
findes der en bedre type LED´s der ikke lyser svagt rødt?

Hilsen Jan

Re: Spørgsmål til IR Lysdioder..
Hej Ingensen

Ordentlige IR lysdioder udsender ikke synligt lys.

Ps: Check lige om der sidder et IR cut filter i dit kamera,
hvis der gør det vil det være en god ide at fjerne det.

Re: Spørgsmål til IR Lysdioder.. (måske OT)

Måske OT... Men jeg har længe undret mig over at "IR" dioderne på senderen
til mine trådløse hovedtelefoner (af lidt ældre dato) lyser rødt?!? Ikke
kraftigt, men nok til at det ikke kræver noget specielt at se det med det
blotte øje, selv ikke med lyset tændt eller alm. dagslys i stuen.

Har de et peak i det røde område eller hvad? Har nogle decideret røde
lysdioder på 660 nm og andre på 690 nm og de virker meget mere dybrøde i det
end IR dioderne...

Fjernbetjeninger o.lign. varierer lidt, men typisk skal der være rimeligt
mørk og de anes kun meget svagt og kun dem, hvor dioden er nøgen.

Mvh
Morten

Re: Spørgsmål til IR Lysdioder..

 Ordentlige IR lysdioder udsender ikke synligt lys.
----------
Har bare aldrig set et overvågnings kamera med indbygget IR natlys er slet
ikke lyste rødt. Og har set mange, i mange prisklasser..

Men lækkert hvis de findes, kan du anbefale nogen, der er kraftige?? (Her
håber jeg på et link til en webshop)

Re: Spørgsmål til IR Lysdioder..
Hej Ingensen

Jeg ved ikke hvor de fåes nu om dage, det er flere år siden jeg
har rodet med den slags, dem jeg brugte dengang var helt sorte
og se på og de lyste slet ikke synligt selv i meget mørke omgivelser.

Ps: hvis du vil bruge filter, så husk at det skal være et IR pass
filter,
det man normalt kalder et IR filter, er et cut filter, altså et filter
der skære IR væk, cut filter er normalt brugt på kameraer da det
giver flere detaljer og større kontrast.