Sony Vaio - sikring ?

Jeg er den knap så lykkelig ejer af en bærbar PC - Sony Vaio.

Problem: helt død.
Objektivt: Strømforsyning målt strøm svarende til påskrift. Motherboard
indgang - måler tilsvarende strøm.

Der ligger lige efter indgangen en lille hvid klat med påskriften SOC 5A. -
muligvist en sikring - med advarselstrekant på.

Jeg måler ingen strøm andre steder på Motherboarded.

Jeg kan ikke aktivere on knappen.

Hvad siger de teknikkyndige ? er det en sikring ?

Andre bud på hvor jeg skal kigge ?

VH Dennis

Re: Sony Vaio - sikring ?
Prøv at måle med et ohm meter på sikringens ben til stel et sted

Du må ikke kunne måle 0 ohm på nogen sider af sikringen.

M.v.h.
Lasse Madsen

Re: Sony Vaio - sikring ?

prøv dette link:
http://www.hardwareanalysis.com/content/topic/5449/?o56%0
Der står en masse. lidt nede på siden beskriver sikringen som den hvide
klat.
Med ohmmeter skal du kunne måle tæt på 0 ohm hvis du måler gennemgang på
sikringen, men check også at der ikke er kortslutning til stel.
mvh Erik

Re: Sony Vaio - sikring ?
Tak for hurtigt svar.
Ved gennemgang siger den 0 - hvad er det et tegn på ? - at sikringen er
synderen eller at mine problemer først er begyndt ...
VH Dennis

Re: Sony Vaio - sikring ?
Hvid du mener 0 ohm så er sikring ok, har du målt om der er kortslutning
til stel?
er der spænding på begge sider af sikringen når du sætter strøm på?
mvh Erik

Re: Sony Vaio - sikring ?
Hej Erik
Der er spænding på begge sider - 21,5 v.
Hvordan måler jeg om der er kortslutning til stel ?
VH Dennis

Re: Sony Vaio - sikring ?

Det har du allerede gjort. Er der spænding på begge sider af sikring, så er
den i live og ingen kortslutning til stel (ihvertfald lige efter sikringen).

mvh
Ebbe

Re: Sony Vaio -internt clock batteri ?
Nogen som har en anelse på hvor det sidder og hvordan det interne clock
batteri ser ud ?

VH Dennis

- Motherboarded hedder Z505.

Site Timeline