Solcelle lader.

Hej gruppe.

Jeg har k=F8bt en vejrstation i Canada som er tr=E5dl=F8s. Imidlertid anbefaler fabrikanten at brugere i Nordiske lande tilslutter transmitteren en lille netadapter, da der kan blive problemer med ekstrem kulde.

Nu kender jeg konkurentens vejrstation. Denne er forsynet med et lithiumbatteri og en mindre solcelle. Jeg forventer at n=E5r solcellen giver brugbar str=F8m "udkobles" batteriet.

Jeg skal bruge 3 stk AA batterier.

Jeg vil investere i en lille solpanel, og s=E5 bruge det til at lade batterierne.

Hvor finder jeg et reguleringskredsl=F8b til at styre ladningen til disse tre batterier.(Metal hydrid)

Jeg tror i=F8vrigt at det er en simpel regulering, men ved desv=E6rre ikke nok derom. Jeg har tilf=E6ldigvis ogs=E5 et LI-Po batteri. Men det er jo noget speciel at lade. (Konstant str=F8m og konstant sp=E6nding).

Reply to
kalvoere

"kalvoere" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@o13g2000cwo.googlegroups.com... Hej gruppe.

Jeg har købt en vejrstation i Canada som er trådløs. Imidlertid anbefaler fabrikanten at brugere i Nordiske lande tilslutter transmitteren en lille netadapter, da der kan blive problemer med ekstrem kulde.

Nu kender jeg konkurentens vejrstation. Denne er forsynet med et lithiumbatteri og en mindre solcelle. Jeg forventer at når solcellen giver brugbar strøm "udkobles" batteriet.

Jeg skal bruge 3 stk AA batterier.

Jeg vil investere i en lille solpanel, og så bruge det til at lade batterierne.

Hvor finder jeg et reguleringskredsløb til at styre ladningen til disse tre batterier.(Metal hydrid)

Jeg tror iøvrigt at det er en simpel regulering, men ved desværre ikke nok derom. Jeg har tilfældigvis også et LI-Po batteri. Men det er jo noget speciel at lade. (Konstant strøm og konstant spænding).

Hej Lars

Jeg har tænkt på det samme til min lille vejrstation, og har kikket på

under færdigvarer der har de en færdige solcellelader dog til 4 x 1,5V men måske den kan bruges, den koster 98.- så det er da til at overkomme. De har også små solcellepaneler og jeg tror de kan være behjælpelig med et ladekredsløb.

Mvh Tommy

Reply to
Tommy