Solcelle lader.

Hej gruppe.

Jeg har kF8%bt en vejrstation i Canada som er trE5%dlF8%s. Imidlertid
anbefaler fabrikanten at brugere i Nordiske lande tilslutter
transmitteren en lille netadapter, da der kan blive problemer med
ekstrem kulde.

Nu kender jeg konkurentens vejrstation. Denne er forsynet med et
lithiumbatteri og en mindre solcelle. Jeg forventer at nE5%r solcellen
giver brugbar strF8%m "udkobles" batteriet.

Jeg skal bruge 3 stk AA batterier.

Jeg vil investere i en lille solpanel, og sE5% bruge det til at lade
batterierne.

Hvor finder jeg et reguleringskredslF8%b til at styre ladningen til
disse tre batterier.(Metal hydrid)

Jeg tror iF8%vrigt at det er en simpel regulering, men ved desvE6%rre
ikke nok derom.
Jeg har tilfE6%ldigvis ogsE5% et LI-Po batteri. Men det er jo noget
speciel at lade. (Konstant strF8%m og konstant spE6%nding).

Re: Solcelle lader.

Hej gruppe.

Jeg har købt en vejrstation i Canada som er trådløs. Imidlertid
[...]

lithiumbatteri og en mindre solcelle. Jeg forventer at når solcellen
giver brugbar strøm "udkobles" batteriet.

Jeg skal bruge 3 stk AA batterier.

Jeg vil investere i en lille solpanel, og så bruge det til at lade
batterierne.

Hvor finder jeg et reguleringskredsløb til at styre ladningen til
disse tre batterier.(Metal hydrid)

Jeg tror iøvrigt at det er en simpel regulering, men ved desværre
ikke nok derom.
Jeg har tilfældigvis også et LI-Po batteri. Men det er jo noget
speciel at lade. (Konstant strøm og konstant spænding).

Hej Lars

Jeg har tænkt på det samme til min lille vejrstation, og har kikket på
http://www.brinck.dk/ under
færdigvarer der har de en færdige solcellelader dog til 4 x 1,5V men måske
den kan bruges, den koster 98.- så det er da til at overkomme. De har også
små solcellepaneler og jeg tror de kan være behjælpelig med et ladekredsløb.

Mvh Tommy

Site Timeline