SMD udstyr m.m....

Hej NG

je ghåber i kan hjælpe en noob med så småt at kommer i gang med samling og
rep. af elektronik.
I den forbindelse har jeg et par spørgsmål. Jeg er stødt på ordet "SMD
loddeudstyr" der blev brugt som et led i et salgsargument for en ydelse.
Hvad er SMD loddeudstyr og hvor kan det erhverves.
Det sidste spørgsmål er, hvor finder (eller køber) jeg en bog med info om at
komme igang som den lille elektronik mekaniker?

På forhånd tak

Kenneth Østergaard

Re: SMD udstyr m.m....

SMD står for Surface Mount Device og er de meget små komponenter (uden
tilledninger) der loddes direkter på printet.

at

For nogle nyttige links, så kig her:

http://hjem.get2net.dk/hkj/ElectronicShops.html

Re: SMD udstyr m.m....