Sletning af eprom.

Hej,

Bør jeg ikke kunne slette en 2716 eprom under en ansigtssol ? de ligger ca.
2 cm fra rørerne, jeg syntes ikke jeg har meget held med at få dem
blanke.... ?

Anders

Re: Sletning af eprom.
ca.

Det er ikke sikkert, at de moderne ansigtssole giver et tilstrækkeligt
UV-belysning til sletning af EPROM'en, så hvis det er muligt, så fjern
eventuelle beskyttelsesglas foran UV-lampen. Eller find en "antik"
ansigtssol på lossepladsen, fra dengang hvor hudkræft var et ukendt begreb.

Hilsen
Lars

Re: Sletning af eprom.

Jeg tror nu den her er rimelig antik, men det bed at fjerne glasset er måske
ikke en dårlig idé

Jeg prøver

Anders

Re: Sletning af eprom.

Efter 1 time, er der ikke sket det mindste (5 forskellige prommer), der er
intet beskyttelse foran rørerne, på soles står der UV type 3 ?

Anders

Re: Sletning af eprom.

prommer),
type 3 ?

Hvad er det for et nogle rør der er i? Sådan nogle lange der
ligner almindelige lysstofrør, bare mindre? Hvis ja, så duer de
nok ikke. De gamle cancergriller med én lille (ca. 3cm lang),
klar kviksølvs-højtrykskvartsbrænder, og et mat glasrør på hver
side, med varmetråd i (ballast for lampen), DE virker! De giver
et skarpt, intenst blågrønt lys der skærer fælt i øjene, og det
er garanteret farligt!  ;-)

--
Ulrik Smed,
Denmark, Aarhus

Re: Sletning af eprom.

Præcis.

Ja jeg husker det fra tiden i ungsomdskolen når vi lavede fotoprint :)

Jeg må på loppemarked....

Tak for input...

Anders

Re: Sletning af eprom.

ca.

For å sletta EPROM må du bruka lys med bølgelengde 250 nm. Det lyse
ødelegger synet, og derfor er slikt lys forbudt i vanlige lyskjelder.

Eg kan tenkja meg at fabrikantane er "litt betenkt" ved å selja lyspærer med
den lyskjelda, for å beskytta brykeren.

PHILIPS leverer både lysrøyr og lamper til bruket, men eg kjenner ikkje
betegnelsen på nokon av dei.

HM

Re: Sletning af eprom.
Hej Anders

Jeg har prof. udstyr til at slette EPROM, så gi' mig en mail hvis du ikke
har fået dem slettet, så kan jeg hjælpe dig

mvh

Erik

ca.

Re: Sletning af eprom.

Jeg har fået fat en en højfjeldssol, jeg har i øjeblikket 3 2716, 2 af et
fabrikat og en af fra et andet, de to kan ikke slettes, den ene går det fint
med... det undre mig lidt...

Anders

Re: Sletning af eprom.
fint

De /kan/ vel ikke være defekte?

Hilsen
Lars

Re: Sletning af eprom.

Jeg har købt 8 mere i dag, _1_ kunne slettes - resten har jeg programmeret
til kun at indeholder nuller, efter et par minutter under solen er ikke så
meget som et enkelt bit ændret på de resterende 7. Jeg nægter at tror at
alle 7 kan være def., på den anden side undrer det mig at jeg kan slette
en....

Anders

Re: Sletning af eprom.

Ja, det er lidt pusigt...
Måske fordi, at den sidste er hårdfør... Har du checket din brænder? -
F.eks. om brændspændingen ikke er for høj, så du rister dem istedet for at
brænde dem?

Hilsen
Lars

Re: Sletning af eprom.

Ja og Nej, jeg prøvede at slette uden at have brændt dem, og det gav samme
resultat. De to jeg har formået at få slettet har jeg fået progarmmeret op,
og de virker til ug kryds og slange (godt).

Anders

Re: Sletning af eprom.
Hej Anders,

Med en højfjeldssol har du næppe en opgivelse på styrken af output ved
253,7 nm, men under alle forhold er den lav (den meget vævsdræbende
bølgelængde bruges ikke kun til sletning af EPROM'er, men også til
vandrensning og sterilisation af kirurgiske redskaber).

En 2716 er fra dengang man slettede en EPROM i 45 minutter i en sletter
med korrekt bølgelængde og højfjeldssolen bør ligge adskillige gange
under i styrke, måske 100 gange eller mere, på den aktuelle bølgelængde.

Hvis du tester en EPROM mens du sletter den, skal tiden være ca. 2 gange
den tid det tager før den "ser slettet ud", ellers risikerer man at
enkelte bits kan toggle selv længe efter at den er reprogrammeret.

--
Venlig hilsen,
Søren

output ved

Tro mig, der er rigeligt med UVC i sådan en. Især lige efter den
er tændt, der er over halvdelen at det samlede output UVC med
præcis denne bølgelængde! Den falder dog til omkring 4-6% når
lampen har brændt et minuts tid, men forbliver høj nok til at
sletning af en nyere eprom tager 20-25 sekunder(!) på 2-3 cm's
afstand. En 'løs' indikator for UVC er at der dannes ozon, som
tydeligt kan lugtes. Dette sker ikke ved UVA og UVB.

--
Ulrik Smed,
Denmark, Aarhus

Re: Sletning af eprom.

Ja det virkede også fint med den ene, så  prøvede jeg med de to andre som er
af samme fabrikat, den ene fyldte jeg med nuller først, den blev fin fyldt
med etter, den anden har flere problemer, en del bliver fyldt med etter, men
ikke det hele, jeg vil prøve at sætte nuller på dem alle først og så prøve
at slette....

Anders

Site Timeline