Slaveblitz diagram ønskes

Hej NG,
Mangler et diagram for en enhed der kan "fyre" en blitz af, når en anden
blitz "fyres" af,

Med venlig hilsen
Rasmus O.

Re: Slaveblitz diagram ønskes

En lysdiode og en SCR burde kunne gøre det.

Mvh Max

Re: Slaveblitz diagram ønskes

Re: Slaveblitz diagram ønskes
http://www.aaroncake.net/circuits/slave.htm
/carsten

Re: Slaveblitz diagram ønskes
Og den lidt mere smarte :
http://www.siliconchip.com.au/cms/A_30754/article.html

/carsten

Re: Slaveblitz diagram ønskes

Ja, genialt til kameraer med rødøje reduktion.

Mvh Max

Re: Slaveblitz diagram ønskes
Mange tak for hurtige og gode links!!!
Jeg vil fluks "kaste" mig ud i et forsøg!

Mvh
Rasmus O.

Re: Slaveblitz diagram ønskes

Jeg ville gerne lave 4 eksemplarer til mig selv; men jeg kan ikke
lave print mere.
PCB (og frontplade) kan hentes gratis her (nederst):
http://www.siliconchip.com.au/html/pcb03july.htm

I juni 2004 var hele artiklen gratis på nettet, og jeg printede
den ud (haves stadig). Desværre gemte jeg den ikke elektronisk.

m.v.h. Emil

Re: Slaveblitz diagram ønskes
Hej Emil,

Det er den stadig, ligesom alle deres andre artikler, man skal bare vide
hvordan man tilgår dem ;)

--
Venlig hilsen,
Søren

Her er der lidt extra fra min samling:

Flash Slave Trigger for Digital Camera, simpel:
http://www.dulcemelos.ca/personal/inventions/digiflash.asp

Til analoge kamera:
http://www.dsel.dk/blitz.shtml

How to make coolpix 775 work with a Slave Flash
http://www.dr-xu.com/howto_slaveflash.shtml

Canon Powershot
http://www.botzilla.com/photo/g1strobe.html

Og lidt baggrundsviden: