Skalapærer

Hej!

Jeg står og mangler 7 stk skalapærer til min gamle Pioneer reciever. Den
sidste sprang i dag. De er aflange, ligner en forstørret sikring.
Specifikationerne er 8 volt, 0,3 A

Nogen der ved hvor man lige får fat i sådan nogle?

Troels

Re: Skalapærer

Det hedder også Pinol lamper :o)
en lille søgning på google giver
http://www.lyskilde.dk/category.15499.article.3054

Michael Meidahl Jensen

Re: Skalapærer
Hej Michael

Det er så en sandhed med visse modificationer, en pinol er
en spids, så pinollamper er spidse i enderne, bruges tit
i biler og sådanne steder.

http://www.impartex.dk/shop/default.asp?ProductID77%01

Mvh Max

Re: Skalapærer

Yes Sire ,,   nok et spørgsmål om termonologi :o)
men de går næsten altid som pinol lamper (også de flade ) , men jeg ser nu
at de ( lyskilde.dk ) ikke sælger
til private de røver , men kan være at Troels finder ud af det    , ellers
er en 8 V ikke så ofte set som 12 g 24 V

Michael Meidahl Jensen

Re: Skalapærer
Splitte mine bramsejl!!!!

Det er jo netop lige præcis dem jeg står og mangler :-) Jeg var bange for at
den slags helt var udgået og jeg måtte igang med små traditionelle pærer og
lave modifikationer... så jeg er reddet.

Jeg finder ud af hvordan jeg snørkler den med intet salg til private.

Mange mange tak for hjælpen!

Troels

Re: Skalapærer

Nix. Pinolpærer er spidse i enderne. De andre hedder noget andet. Og de findes i
8V.
/SL

Re: Skalapærer

er det ikke telefon pærer de hedder ?

Re: Skalapærer
Hej Jacob

Nej, en telefonpærer er kun spids i den ene ende :)

Mvh Max

Re: Skalapærer

findes i 8V.

Jeg påstår så men heller ikke andet , de sælges bare ofte som pinol lamper ,
derfor var der en smily i mit første svar ,
der er en oversigt her , den hedder så til gengæld "autolamper" ,
http://www.lyskilde.dk/userfiles/pdf/autolamper.pdf

og for det skal være rigtig sjov så kalder Lyskilde.dk
den omtalte lampe for "6,4x30 mm Pinol m/flade ender" "  :o)

Michael Meidahl Jensen

Site Timeline