Simuleringsprogram til Linux

Er der en venlig sjæl, der kender et program til Linux, hvor man kan
tegne kredsløbe og simulere dem ? Vi har et på min skole (HTX), som
hedder MicroSim, men desværre er det lavet til Windows :-/

Mange tak for hjælpen på forhånd!

mvh.
Mads
--
Mads Jensen - http://www.ddfr.dk
I have not got a suspicious email!

Re: Simuleringsprogram til Linux
http://packages.debian.org/testing/electronics /

Re: Simuleringsprogram til Linux

For 4 år siden blev Microsim opkøbt af OrCAD, der siden er opkøbt af
Cadence. Må jeg spørge, hvilken teknisk skole, der er SÅ langt bagud ???

Bo //

Re: Simuleringsprogram til Linux
Det er da meget almindeligt at man på tekniske skoler kun køber licens af de
nyere programmer til de højeste uddannelser: Elektronikteknolog f.eks. og så
lader resten anvende gammelt "lort" :)

Re: Simuleringsprogram til Linux

Sådan er det vidst bare, der bliver ikke budgetteret til store dyre licenser
som f.eks orcad eller protel. Da jeg gik på HTX (1998-2001) stod den på
boardmaker og en gammel demo udgave af Microsim :-S Det er vel såvidt også
forståeligt at der ikke købes sådanne licenser til uddannelser som HTX, der
som maximum tilbyder et kun lidt mere end grundlæggende kursus i elektronik.

--
Morten

Re: Simuleringsprogram til Linux

Det er lærerne som er bagud. De gider ikke bruge deres forberedelsestimer
til at sætte sig ind i nyt stof men hænger i det de kender og slapper så af
i forberedelsestimerne.
Nææææsten alt software til skoler koster kun en brøkdel af hvad listenprisen
er.
Autocad i skoleversion koster ca. 2.500,- i en enkeltbrugerversion og på en
del software får skolerne det smidt i nakken, da det er en god investering i
fremtiden for de firmaer som gerne vil have nye kunder (eleverne)

--
Tom

Re: Simuleringsprogram til Linux

en

JA, helt enig, men vi kan sq ikke osse betale læreren for deres
forberedelse. Men jeg støtter den ide, der går på at lærerne skal cirkulere
med erhvervslivet, og jeg til gerne tage et år på en skole, for at yde min
del !

go' week'end

Bo //
-spice tosset i mere end 10 år :-))

Re: Simuleringsprogram til Linux
On Thu, 02 Sep 2004 22:44:41 +0200, Mads Jensen

http://sal.jyu.fi/Z/1/index.shtml
http://www.geda.seul.org /

Henrik.

Site Timeline