Siemens Gigaset 2010 håndsæt

Er der nogen, der har et tip til, hvordan man åbner 2000S håndsættet til
en Gigaset 2010?
Det ser ud til, at jeg har en intermitterende dårlig forbindelse fra
terminalerne til ladekredsløbet.

Med venlig hilsen,
Kjeld

Re: Siemens Gigaset 2010 håndsæt

Har du prøvet at rense termninalerne i bunden af telefonen med en lille
vatpind med sprit?

Tror nu næppe det er de interne ledningerne der pludselig for dårlige
forbindelse??

Har selv et problem med min philips telefon.. Lortet af lavet af aluminimum,
både i laderen og telefonen.. Og det skal renses rimeligt tit, ellers lader
telefonen ikke

Re: Siemens Gigaset 2010 håndsæt

Den er clipset sammen. Og den adskilles ved at trykke de rigtige steder. Og
der er mange clips. Den er vist ikke beregnet til at blive åbnet...

Kontakterne, der sidder i bunden af telefonen er blot fjederkontakter, der
"burde" skabe forbindelse til printet inde i hylsteret. Desværre har man
ikke ofret en ordentlig forgyldning af printet, så den tynde fortinning
slides til et sort dårlit sted, der giver dårlig kontakt. Jeg har renset
alle stederne og fortinnet dem igen. Det er ca 1 år siden, og det virker
stadig.

Bo //

Re: Siemens Gigaset 2010 håndsæt

Nej, det er det sædvanlige :-(
Har tidligere haft adskilt min egen Ericsson DT 120. Det efterlod nogle
mærker i kanten :-(

Basen har været adskilt og kontaktpunkterne renset. Troede også, at fejlen
lå dér, idet jeg ikke kunne måle nogen spænding på fjedrene.  Viste sig at
være ok, når blot jeg målte på AC i stedet for DC ;-)

Jeg må vist i gang med at "volde" håndsættet, og få det skilt ad. Jeg kan
som regel få ladefunktionen frem ved at banke let på håndsættet på de
rigtige steder. Men den falder ofte ud igen.
Tænker, at det er en forbindelse fra bundkontakterne til printet(?) i
håndsættet, der er defekt, - måske efter for mange ture på gulvet(?).

Med venlig hilsen,
Kjeld

Re: Siemens Gigaset 2010 håndsæt
Den 20/10-2003 klokken 06:04, skrev "Klaus D. Mikkelsen"

Der er ingen skruer, men under klistermærket er der 2 små huller. I bunden
af hullerne kan man se noget blankt metal.
Har prøvet at trykke på disse metalpunkter, idet jeg tænkte, at dette
måske var en udløsermekanisme, så coverne kunne skubbes fra hinanden.
No-go.
Så de er nok clipset sammen.

Med venlig hilsen,
Kjeld