Samling af 380V forlængerkabel

Hej Alle

Er der nogle der har et diagram eller et link til hvordan man samler et
380V / 16 A forlænger kabel.

Jeg ved godt at det er elektriker arbejde, men det kan da ikke være så
svært at samle de 5 ledninger korrekt.

Har søgt på nettet men ikke fundet noget.

På forhånd tak

Mvh. Henrik M.

Re: Samling af 380V forlængerkabel

Når du skiller stikket ad, så står det inden i ;o) Det eneste jeg kan huske
i ho'det er, at jord sidder på midterben. Synes at kunne huske nul er yderst
th. når man ser udtaget forfra, men tag ikke mine ord for gode varer.

mvh
Ebbe

Re: Samling af 380V forlængerkabel
Som Ebbe skriver, står det i stikket. Jord SKAL være gul/grøn ledning,
nul skal være blå, og de resterende farver går til faserne (jeg vil tro
der er en "rigtig" måde, men den bliver ikke overholdt). Husk at
forbinde L1 til L1 osv. specielt hvis du skal bruge den til en trefaset
motor!

mvh.
Kåre

Re: Samling af 380V forlængerkabel

Hvilken type stik?

Ledningsfarver kan findes her.
http://cubus-adsl.dk/elteknik/opslag/ledningsfarver.php

Tilslutningsklemmerne er mærket L1 L2 osv.

I runde stik CEE bør du klippe ledningerne så N er 10 mm og PE er 20 mm
længere end faseledningerne, så bliver de afbrudt sidst hvis der bliver
rykket for hårdt i kablet, sikkerhed.

Hilsen Aksel

Re: Samling af 380V forlængerkabel

Jeg er ikke 100% sikker, men 16A er det ikke stadig de "gamle" flade stik,
og CEE er såhudt jeg visker 25A ?

mvh
Ebbe

Bortset fra det, så tror jeg vi er OT, dette hører vist til i
stærkstrøms-kategorien-

Re: Samling af 380V forlængerkabel

Begge typer findes som16A

Hilsen Aksel

Re: Samling af 380V forlængerkabel

stik,
Ok, takker. Det eneste jeg har set er 25A typen, og så bilder jeg lynhurtigt
mig selv ind, at dér var forskellen.

mvh
Ebbe

Re: Samling af 380V forlængerkabel

Jeg har nu godt nok kun set CEE i 16, 32, 63 og 125A

"Komfurstik" findes skam også i 16A

Mvh. Uffe Ravn

Re: Samling af 380V forlængerkabel
øh, findes den i 25A, menner da den springer fra 16A til 32A

--
****  Calle. ****

Re: Samling af 380V forlængerkabel

Nope .. det er ikke korrekt ..  der findes faktisk ikke engang et CEE 25A ..
de mest brugte CEE kommer i 16A, 32A samt 63A.. og så fåes de i både 2
pol+jord, 3P+Jord og 4P+jord og (næsten) alt der over .. og sidst men ikke
mindst, så findes der forskellige kodninger af 'tappen' 6h - 3h - 9h og
sikkert også 12h .. sådan noget så man kan sætte flere udtag ved siden af
hinanden, og kun putte den rigtige stikprop i ..

~~Frank .,

Re: Samling af 380V forlængerkabel

stik,
..
Ja, så har jeg rodet grundigt rundt i det. Det er set før, hehe. Jeg må
tøste mig med at jeg ikke er den eneste.

mvh
Ebbe

Re: Samling af 380V forlængerkabel
Der findes begge typer.

--
****  Calle. ****

Re: Samling af 380V forlængerkabel

Fuldstændig enig, men PE stikket er fatisk forskudt 10mm. så den helt af sig
selv bliver afbrudt sidst ved vold imod kablet.

Altså skulle det være nok at afklippe L1-3 10mm.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Samling af 380V forlængerkabel
Hej Henrik

Hvis du har så store problemer med det, så køb en færdig,
en 25 meter udgave koster 348 kr. hos Harald Nyborg.

Mvh Max

Re: Samling af 380V forlængerkabel
$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk:

Tak for de mange gode råd og links.

Nu er jeg 100% i stand til at samle det forlængerkabel.

Tusind tak for hjælpen.

Henrik Møller

Site Timeline