S. Diagram til telefon optaget indikator

Hej, jeg søger et diagram til at bygge en telefon optaget indikator.
Det skal være en løsning der ikke kræver ekstern strømforsyneng....
(den tegning jeg havde i forvejen gjorde)...

Den skal helst kunne laves simpel, da jeg gerne skulle kunne bygge den ind i
et
alm. 3 polet telefon stik...

Og det skal bare kunne trække en lysdiode...

Hilsen Jan

Re: S. Diagram til telefon optaget indikator
Hej Jan,

Værsgo' ca. 774'000 links to go:
<URL:http://www.google.com/search?sourceid=navclient&q=telephone+in+use+in
dicator>
Knock yourself out ;)

Du kan fx. bruge denne:
<URL:http://home.chello.no/~lsvendse/Tlf/Telephone_in_use_indiator.html

--
Venlig hilsen,
Søren

Hilsen
Hans-Ole

Re: S. Diagram til telefon optaget indikator

Indikatoren bliver vist nødt til at køre på batteri.
I hvile-tilstand (on-hook) skal apparater have en DC modstand på over 3Mohm,
det giver en strøm på 48V/3Mohm = 16uA (Fundet i den danske oversættelse af
NET4 aka. EN 300 001.)

 - Du får ikke ret meget til at lyse ved den strøm...

<snip>
/jesper

Re: S. Diagram til telefon optaget indikator

Nu skal den vel også kun lyse, når røret er løftet? Så er der sikkert
rigeligt strøm til rådighed til en lille lysdiode. Der er jo heller ingen
der siger at den skal lyse for fuld kraft.

--
signing off.. Martin Sørensen

Re: S. Diagram til telefon optaget indikator

Korrekt, men jeg kan ikke lige se, hvordan det praktisk skulle lade sig
gøre...

Tilstand 1:
Apparat overvåger telefon linjen. Hvis spændingen er under ca. 20 volt
skiftes til tilstand 2. (Dette må maks bruge 16uA)

Tilstand 2:
Apparat blinker med en lysdiode som forsynes via. telefonlinjen. Dette vil
give en "stor" strømændring i telefonlinjen(10mA eller 0mA skift)
Dette vil kunne høres i røret, da telefonen er strømstyret eller sagt på en
anden måde: talesignalet transmiteres vha. strømændringer.
Især echo canceler vil blive påvirket, da det for den, vil se ud som
telefonlinjen kontiunert skifter impedans.

Set med mine øjne er der kun en rigtig metode til at lave indikatoren.
Som er med batteri drift så enhver påvirkning af linjen kan undgåes...

/jesper

Re: S. Diagram til telefon optaget indikator
Hej Jesper,

Så er det heldigt at elektronerne er ligeglade med dit erfaringsniveau ;)

Og problemet i det er... ?

Blinker ?
Den skal da blot lyse.

Håber ikke at det chokerer dig for meget, men der er, rundt om på vor
klode, dælens mange af den slags kredsløb i funktion - helt uden problemer
(har selv strikket nogle stykker).

--
Venlig hilsen,
Søren

Jacob Blichfeldt har vist ikke været nævnt:
http://www.blichfeldt.dk /

For har har et par bud på telefon-i-brug-indikator:
http://www.blichfeldt.dk/simple/offhoodk.htm

--
  Med venlig hilsen,     Ove Kjeldgaard
  Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk