Relæ

Hej NG.
Er det noget med at et relæ sluger meget strøm?  Vel ikke når det er i
hvile?

Jeg skal have udgangen af en 555 til at trække en sirene der nok trækker
omkring 100 mA.....problemet er lidt at Sirenen kører på 24 VDC og 555 har
et meget mindre spændingsområde. Det hele skal køre på batterier.

Hvad ville i sige til hvis man på udgangen af 555 blot satte en
ikke-inverteret koblet operationsforstærker der forstærkede udgangssignalet
fra 555 op til de 24 volt og efterfølgende havde en emitterfølger
(strømforstærker) på udgangen af operationsforstærkeren. Emitteren smed man
så på + indgangen af sirenen? Ville det være en løsning der både måske var
mere økonomisk og med lavere strømforbrug eller kan det ikke bruges?

Mvh.
Don

Re: Relæ
udgangssignalet
man

Ups sorry. Det er ikke min 555 der skal have sirenen tilkoblet. En 555 kan
jo source/sinke op til 200mA. Det er en PIC der skal have udgangen koblet
til sirenen. En PIC kan kun soruce/sinke ca. 20mA.

Mvh.
Don

Re: Relæ
Hey

Hvad med en transistor i med sirenen i kollektoren, og emitter til stel og
en modstand på basen til uC.

--
Mvh Kasper

Re: Relæ
kan
koblet

Ja rigitgt mange tak begge to for den gode idé. Det var lige det jeg skulle
bruge. Mange Tak :-)

Mvh.
Don

Site Timeline