Re: Keyboardemulator på Atmel microcontroller

Hej!

Ingen med gode idéer, kommentarer e.lign.?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

Re: Keyboardemulator på Atmel microcontroller
Hej!

Tak for den store interesse ;-)

Never mind, jeg fandt problemet med min kode... Det viser sig at
keyboardet går ind og blander sig i min kommunikation hvis det _tror_
pc'en vil sende data til det. Og det tror keyboardet af og til når man
"parallelkommunikerer". Ergo vil jeg loope signalet igennem Atmel'en
(bidirektionelt) og sørge for, at der ikke kommer noget igennem til
keyboardet når jeg sender tegn til pc'en...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Keyboardemulator på Atmel microcontroller

Det er ikke så sjovt at læse andre folks programmer. ;-)

Jeg troede faktisk du havde noget til at adskille med.

En 74hc4066 kan bruges til at koble keyboarded til/fra, så behøver du ikke
at dekode signalerne.

Re: Keyboardemulator på Atmel microcontroller
Hej!

Ja, det bliver også lavet i hardware har jeg fundet ud af efter lidt research.
Jeg ville have lavet det med interrupts på clocken, men data'ene skifter ikke
samtidigt og der er kun to interruptindgange på 8515'eren :-/

Tak for tippet mht. kredsen :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

Re: Keyboardemulator på Atmel microcontroller

Hej Kim.

  Ja ja undskyld vi ikke altid er så hurtige :-).

  Kig i den gamle Philips bog over I2C microcontrollere, der har du
alt hvad du behøver. Jeg husker dog ikke side tal eller alder på
bogen.

  Men jeg har brugt det til min egen KVM switch (som godt nok aldrig
blev færdig :-(...).

Mvh
  Klavs.

Re: Keyboardemulator på Atmel microcontroller
Hej!

Det var nu ikke en kritik, men jeg tager da altid imod undskyldninger ;-)

Det gør ikke noget længere - skidtet virker :)

Jeg har dog opgivet at loope signalet igennem µControlleren da det bliver for
besværligt ... Så hellere en bilateral switch til 7,- :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

Site Timeline