Re: Diode-håndtag

Den er der 2 slags slags af på side 957.
Den ene er fra GS, den anden fra ON.
Hvilken en ?

Kai

Re: Diode-håndtag
Det var også det der slog mig, men turde ikke spørge.
Jeg kan ikke finde data med deres spændingsfald.

Den skarpe læser har sikkert gættet at jeg intet aner om elektronik :-)

Kai

Re: Diode-håndtag

Alle almindelige dioder har 0.6 til 1 volt afhængig af strømmen igennem den.
Schottky dioder har lavere spændingsfald.

Så bare find en dioder der kan holde til strømmen og se efter at der ikke
står noget om schottky, så har du dit spændingsfald.

Re: Diode-håndtag
Hej Kai

Du skal bruge 1N5401, det er en 3 amp type RC varenummer 348-5448

Den type dioder har alle et spændingsfald mellem 0,6 og 1 Volt afhængei
af strømmen.

Mvh Max

Re: Diode-håndtag
Tak for hjælpen, det var lige det jeg søgte :-)
Kai