Re: Diagram til en strømforsyning 13.8 V mindst 15A.

ril

Det har en 8-156 gang været spurgt sådan et spørgsmål i denne gruppe. De
fleste gange er der blevet henvist til radioamatører der har ombygget en PC
strømforsyning. Prøv at søg lidt tilbage, det er maksimalt 2 måneder siden
at det var oppe sidst.

Klaus

Re: Diagram til en strømforsyning 13.8 V mindst 15A.
Hey...

jamen er det egentlig ikke nemt at lave ???

En trafo der kan klare effekten... til ca. 17-18 VDC
en ensretter der kan klare strømmen
nogle dejlige lytter på.

jeg vil tro 2 3055 som serie regulatore... med  måske nogle MJE3055 som
drivere.... monteret på køleplade

de 2 emitter stræk er lig med 1,6V...

Dvs på basen a MJE3055 skal du have 1,6V mere end du vil have på
udgangen....

så kan man selv bestemme om man vil have den variabel... , regner med at
strømmen er forstærket nok til en trimmer kan klare det...

ellers en LM317 kan du gøre det med.. bare husk spændingsfaldet, det skal du
jo have større fra din forsyning...

Ellers kan en 7812 vel gøre det, da 12V +1,6 = 13,6V

hvilket bil sige din forsyning skal være udgang + 1,6 V ved transistore +
lidt til 7812...

håber dette kan hjælpe lidt

--
Mvh Kasper

Re: Diagram til en strømforsyning 13.8 V mindst 15A.
Hej Mads,

En PSU (Power Supply Unit) er blot en anden betegnelse for en
strømforsyning. (Og det er en hel del billigere at ændre en overskuds-
SMPSU fra en PC end at købe nyt :)

--
Venlig hilsen,
Søren

Nå trur eg ikkje du har talt opp, men betyr 8 - 156 (omtrenr) det same som
vårt ørten?
Vil du ver venlig å filosofera litt over uttrykket?

HM

PC

Re: Diagram til en strømforsyning 13.8 V mindst 15A.

"> > Goddag
ril

Er du sikker på den hedder Netterilen, jeg var på biblo men der var intet
under det navn.

Mvh

Mads

Re: Diagram til en strømforsyning 13.8 V mindst 15A.
Hej Klavs,

Der findes ingen bog med den titel på:
<URL:http://bibliotek.dk/

Ikke engang noget der minder om det - måske er den udgået (hvis du har
haft set/lånt den).

--
Venlig hilsen,
Søren

Det vil bare være 298% i orden der siger vi bare, du kan skrive til mig på
Mads snipped-for-privacy@hotmail.com når tiden er inde så jeg siger på forhånd tak.

Mads

Re: Diagram til en strømforsyning 13.8 V mindst 15A.
196>...
lidt

Okay ja jeg ved ikke om den er ISBN nummeret, men Klavs jeg venter bare til
vintertimerne så håber jeg at du har fået gjort scanneren rengjort. :-)

Mads

Re: Diagram til en strømforsyning 13.8 V mindst 15A.
Hej Klavs,

Ja, hvis du vil køre den gennem OCR - det er et sandt helvede, derfor har
jeg også en udgået bog liggende som bitmaps (dog zip'er).

Fortæl, fortæl :)

OK, så skal det nok ikke være bitmaps du bruger udover til illos ;)

:)

Det står som regel på side 4.

Næh, hvem kan det :)
Men når man søger på bibliotek.dk skulle den dukke op alene på "netzteil"
hvis det indgår i titlen (eller i emne etc. alt efter hvad man søger på).

--
Venlig hilsen,
Søren