RC elbiler

Jeg vil gerne kF8%be en RC elbil her i forE5%ret men jeg har ikke sE5%
meget forstand pE5% det endnu sE5% hvad skal man kF8%be hvis man har 1200
kr, og hvor skal man kF8%be den.
20%
m2E%v.h. Anders

Re: RC elbiler

I en forretning der sælger slige dimser velsagtens ;)

Det er vist den gale gruppe du endte op i

dk.fritid er vist mere egnet

(underligt der ikke er en RC.hobby gruppe)

--
snipped-for-privacy@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ?  Find selv svaret på
Re: RC elbiler

Jeg ville kigge her http://www.morfars.dk/rc /

--
Lars G

Re: RC elbiler

Hej

Jeg vil gerne købe en RC elbil her i foråret men jeg har ikke så
meget forstand på det endnu så hvad skal man købe hvis man har 1200
kr, og hvor skal man købe den.

m.v.h. Anders

Spar du hellere dine penge.
for de penge kan man kun få et fornuftigt radioanlæg.
Min erfaring med biler i den prisklasse er at de er skuffende og man bliver
ked af sin investering.
er du fortsat hook på ideen så er en mini-z fra kyosho vist det du skal
kigge på. det er en lille 1:28 bil med baghjuls træk og propertional
styring. du skal gå efter en mr-02 om den er rm eller mm er en smags sag.

Re: RC elbiler

Hvor mange penge skal man give for at kF8%be en ordenlig RC bil og
hvorfor en vil du anbefale og hvor skal man kF8%be den ???

Re: RC elbiler
Er en PureTen Alpha 3 fra kyosho en ordenlig bil

Re: RC elbiler

både og. brændstof udgaven er noget skod. mens el udgaven skulle være ok.
skulle jeg anbefale en elbil så må det være en hpi rs4mt som desvære er
udgået. men den kan findes på ebay. eksempel
http://cgi.ebay.co.uk/HPI-RS4-MT-Elektro-Monster-Truck-4WD_W0QQitemZ7393889849QQcategoryZ100040QQrdZ1QQcmdZViewItem

ellers en traxxas 4tec.
en anden vigtig ting ved elbiler er laderen. den skal have delta peak og
skal helst fylde batteriet på under en time så 3A er minimum som ladestrøm.

Jacob

Re: RC elbiler
OK, tak for hjE6%lpen.

Re: RC elbiler

Skal den bruges til andet en leg på villavejen så undersøg hvad der er af
klubber i nærheden. En billig fladbanebil man kan have meget sjov med er
tamyia's m-klasse - Der kan dine 1200kr nok lige give en ny bil med
fjernstyring (evt postordre fra udlandet). I brøndby er der en klub som har
en rigtig lækker indendørs bane, som jeg har været gæst på et par gange med
en tamiya. http://www.brc-racing.dk /

Re: RC elbiler

Med alt forlov så rækker 1200kr ikke langt. en bane bil koster ofte fra
omkring 2400kr for bilen alene. detril kommer motor, modtager, servo,
fartregulator, sender, batterier, karos samt lader.

jacob

Re: RC elbiler

Læg lige mærke til at jeg skrev "tamiya m"

http://www.cmc-versand.de/index.php?p=artikel_deteil.php&arnr=7-58211 125
euro

http://pdf.conrad.de/index_search.php?search22%8189&host=www1.conrad.de&id=/scripts/wgate/zcop_b2c/~flN0YXRlPTIwMTMwODIyMjk=
129 euro conrad har også 1:10 TAMIYA TT-01 Lancia Delta Integrale til 99
euro - fåes også med andre karosserier til den pris f.eks
http://www1.conrad.de/scripts/wgate/zcop_b2c/~flNlc3Npb249UDkwV0dBVEU6Q19BR0FURTA0OjAwMDEuMDI2ZS5hZWM5OTE1MSZ+aHR0cF9jb250ZW50X2NoYXJzZXQ9aXNvLTg4NTktMSZ+U3RhdGU9MTkxMDQxODEx====?direkt_aufriss_area=MODELLBAU&~template=PCAT_AREA_S_browse&p_page_to_display =

Et simpelt 2kanal anlæg koster 45 euro så  ~1100kr excl lader, og batterier

Fartregulater 25 euro
Akuus - 8-15 euro per pakke - sp min 20 euro for 2
Lade 10euro Dvs 45 euro oveni
Dvs det holder sig stadig under 1500kr incl porto

Der har tidligere været begynderløb for tamiya m-chassis og vist der stadig
er det mener jeg ikke det er et dumt sted at starte. Som med så mange andre
hobbies kan man bruge hele ens disponible indkomst hvis man for alvor bliver
bid. Men holm undersøg lige det med klubber først. For bliver du bidt af det
så er der ikke meget ved at alle andre kører med noget andet ....

[...]

Du kan også kigge efter brugt, det kommer meget an på hvad du vil med bilen,
vil  du ligge og fræse rundt hjemme på vejen, vil du måske besøge en RCklub
og køre der, eller har du allerede planlagt at blive top-pro.

Gode brugte RC-biler kan du typisk finde for det budget du har, duk evt op i
en modelbil klub og spørg om der er nogen der har noget de vil af med..

mvh Steffen

Site Timeline