PSPICE, digital forsyning?

Kan man  i PSPICE ændre den digitale forsyning fra 5Volt til f.eks 3.3V?

Og hvordan gøres det?

Det er helt konkret nogle 74HC  gates.

Med venlig hilsen Jens

Re: PSPICE, digital forsyning?

Ja, det kan man, og der er mulighed for at ændre forsyningen til alle
HC74'ere i et design, eller på de enkelte, hver for sig. Det giver også
mulighed for at analysere hvad der sker, når forsyningsspændingen varierer.

Du kan hente en komponent i Capture, der hedder DIGIFPWR, og ændre
forsyningen den vej. Der er også den mulighed, at du "hugger"
forsyningsspændingen fra komponenten. Den er forbundet til et
PSpiceDefaultNet, som du kan omdefinere.

Læs i Users Guide under "Mixed Mode Simulation" på side 507. Der er det
forklaret i detaljer. Usersguide ligger på CD'en.

Skal du have yderligere hjælp, kan du kontakte mig direkte.

Bo Bjerre

Re: PSPICE, digital forsyning?
Hej Bo

Tak for dit svar, jeg prøver om jeg kan finde ud af det.

Venlig hilsen Jens

varierer.

Site Timeline