Projektor reparation..

Hej gruppe.

Nogen der har erfaring med reparation af Projektore? helt præcist roder jeg
med reparation af en ASK impression a6+.... strøm forsyning var helt død,
den har jeg nu ved lige fusk fået udskiftet til en fra en gammel AT pc-psu.

Men er lidt i tvivl om hvad jeg burde kunne måle af spændinger ud til
lampen? det er sikkert høj spænding, men er hvormeget og AC eller DC??

mvh Rune

Re: Projektor reparation..

Jeg har fixet en hvor også psu'en var død....

det endte med et være 2 10uF lytter der var døde..

selv om du ikke kan bruge det til noget...

Keep on going :)

Kasper

Re: Projektor reparation..

jeg
pc-psu.

Jeg har selv lige en ASK på bordet, hvor der var brændt et kæmpe hul i
strømforsyningsprintet, så jeg bestilte et nyt.
Prisen var til at overleve.

Jeg ville ikke turde måle spændingen til lampen med en universalinstrument,
kun med en højspændingsprobe foran.

Et gæt vil være 10KV i tændingspulserne, og mindst 10 gange lavere når den
lyser og er varm.
Driftspændingen er DC

Mvh. Uffe Ravn

Re: Projektor reparation..

Hej Uffe.

Ja.. jeg har også fundet en ny strømforsyning til apparatet hos RS :-) det
er heldigvis standard moduler, så jeg slipper med 593kr for en helt ny. men
til test inden jeg får den bestilt virker den gamle psu fint....

Hvilken model sidder du med?

Jeg kunne godt tænke mig at høre om pæren lyser på din, når du ikke har
noget videocable i, dvd. kun har powerkabel og ikke andet tilsluttet.....
min gør nemlig ikke, og jeg har først bestilt et nyt videocable idag.

Derfor ville jeg gerne tjekke spændingerne til lampen først.... Jeg har
heldigvis en højspændingsprobe til rådighed, så kommer jeg da ikke til at
kede mig på arbejdet mandag ;-)

/>Rune

Re: Projektor reparation..
Hej!

Nogen speciel grund til du ikke forsøger reparation af den gamle? Jeg ville
fa'me ikke spilde 593,- hvis fejlen viser sig, at være eksempelvis et par lytter
:-)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Projektor reparation..

Ja nu bliver jeg jo i tvivl, der står C6, men med den tendens til ildebrand
der er i den model, burde det vel nærmere være en C5 ;-)

Jo, lampen tænder når du tænder for projektoren, det har alle de projektore
jeg har repareret nu gjort.

Men der går et lile øjeblik før den tænder, og endnu længere inden den lyser
med fuld styrke.

På mange projektore kan der snildt gå op imod 2 min før der er reelt billede
på.

Pas nu på, hvis du er uheldig har du fuld spænding på dit meter!!!

Mvh. Uffe Ravn

Site Timeline