Problen med beregninger

Jeg har fundet dette diagram på nettet:
http://www.aaroncake.net/circuits/loadswitch.asp
Det er en kontakt der tænder når der er forbrug på en ledning.
Men det er lavet til 120V og jeg skal bruge det til 240V.
Er der en der kan beregne for mig hvad R2 og R6 skal være ved 240-250 volt.
250V fordi jeg bor ude på landet, men lige op af en transfomator, som godt
kan finde på at at sende en lidt for høj spændning ud til mig. Det er
forfærtligt dirt i elpære.

\ Morten

Re: Problen med beregninger
Hej Morten

Må jeg ikke anbefale denne istedet, så er du adskilt fra nettet

http://sound.westhost.com/project79.htm

Re: Problen med beregninger

Kredsløbet er farligt fordi der er ikke nogen isolering fra lysnettet og
udover det fungerer den ikke, fordi den overbelaster Q1 og C3 når Q1
spærrer.
Følg Max' anbefaling og byg en slave switch som er adskilt fra nettet.

Klaus

Re: Problen med beregninger

som det diagram orginalt er, bliver der afsat 0.88W alene i R2, relæ,
transistore ect. tager også deres del af kagen. det skal være et seriøst
høj standby forbrug du vil kunne slukke for, for at det kan betale sig.
Og i øvrigt som Klaus og Max siger, det er pisse-farligt når det køre
direkte på mains :)

/Jan - med hovedet i en hansol monitor

Re: Problen med beregninger

Hvorfor køber du ikke bare en elspareskinne ?

Re: Problen med beregninger

 Den kan ikke holde til det. max 300W
// Morten

Re: Problen med beregninger
Hej Morten

Så sæt skinnen til at trække et stort relæ.

Re: Problen med beregninger

Er det din belastning der er mee end 300W, eller det du skal tænde for ?

Re: Problen med beregninger

Mit tv bruger mere end 300W i opstart, jeg har brændt 2 skinner af på en
uge.

Jeg har også en spåndsuger som jeg gerne vil have til at starte når jeg
bruger noget værktøj.
 Det diagram med trafo ser ud til at være ledt af sætte sammen.

Vh
Morten

Re: Problen med beregninger

Hvilken elspareskinne er det du bruger? Dem jeg har kunne funde kan
holde til 10A.

Re: Problen med beregninger

Jeg var forbi en håndfuld "radioforretninger" i dag og så masser af
strømspareskinner, hvor der stod "max 300W" ved master stikket.

Re: Problen med beregninger

Kan det ikke være fordi, at der er indbygget noget netstøjsfilter af en
eller anden art, hvis belastning ikke tåler mere end de 300 W.?  Ikke at jeg
nu kunne tænke på at bruge sådanne.
Karsten H. (7870)
Re: Problen med beregninger

På denne side finder du løsningen:
http://ourworld.compuserve.com/homepages/Bill_Bowden/page8.htm

Gå efter: AC Line Current Detector.  Som spole kan du bruge spolen fra et
kamrelæ på omkring 300 ohm. Og så bare en passende jernskrue. Og som primær
1 - 2 viklinger. fx 1.5 mm2 cu, tråd. Det kører fint.

Børge

Re: Problen med beregninger

Aha, jeg tænkte ikke lige på et aktivt kredsløb.
Karsten H. (7870)