problemer med skanti TRP6000

Hei

Kansje noen i denne gruppe har erfaring med Skanti TRP 6000
Type TU 6000

Bor i norge i en dansk fiskekutter på 86 fot fra 1976.
Har nå holdt på med restaurering av denne i 5 år å har nå kommet til siste
projekt på broa.
Overstående transiver fungerer bra til lytting (egen antenne) men når jeg
setter den til sende modus har
den en autotune funktion. Dette ser ikke ut til å fungere bra, den blir bare
stående å tune å sende/teste frem å til bake.
Trodde det kansje var strekkantenne som kunne være problemet å laget ny L
antenne etter mål jeg fikk hos local radioamatør, men samme problem.
Antennen er laget av forsølvet stålwire som er plastbelagt å etter
radioamatørens utsagn være det beste til sligt.
Den har også en hendel for å velge manuel/auto tuning å setter jeg den til
manuel fungerer sender som den skal.
Men vil ikke teste for meget for regner med at tuning ikke stabiliserer seg
pga for høyt SWR.
Hvor skal man begynde lete her ? noen der har ideer

mvh
Johnny

Re: problemer med skanti TRP6000

News:dk.fritid.hamradio !

Klaus
Re: problemer med skanti TRP6000

Hej

Efterhånden en del år siden jeg har set sådan en sidst.... Men du skal sørge
for din antenne har ordenlig forbindelse.. HELE vejen ned til
antenne"hornet" på fronten af tuneren....

Dernæst husker jeg der er en del "dreje" spoler inde i selve tuneren der
kører frem og tilbage, de skal være rene og ikke ir belagte...

Syntes også jeg mindes noget om at der var noget omskifter værk lige inden
for antenne hornet.... men er ikke sikker....

Allerede for 4 år siden begyndte vi at pille det ned,da det var for dyrt i
drift.... hvis du mangler reservedele / hel tuner så ved jeg de havde nogle
stående på mit gamle job...
http://www.seamech.dk/kontakt.htm

Mvh
Kasper