Problemer med LED-lyskæde - Page 2

Re: Problemer med LED-lyskæde

Når der er ikke er udglatningskondensator vil RMS spændingen være den samme,

Bo //

Re: Problemer med LED-lyskæde

Af sammenhængen formodede jeg at der mentes max-værdien.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Re: Problemer med LED-lyskæde
uanset, synes jeg det lyder uhyggeligt, hvis den er solgt som
konsumvare. Så burde det anmeldes!  - men hvor :-)

//finn

Re: Problemer med LED-lyskæde

sikkerhedsstyrelsen www.sik.dk

Bo //

Re: Problemer med LED-lyskæde

Ja, topværien er nok der omkring, men som jeg læste det, var der kun en
ensretterbro, og ikke andet.

Lige meget: Det er farligt og sikkert heller ikke lovligt.

IP44 og regnvejr. Godt at sikringen slår fra.

Bo //

Re: Problemer med LED-lyskæde
jeg vil nu foretrække at HFI'et slår fra :-)

//finn

Re: Problemer med LED-lyskæde

Ja, men overordnet: ingen skade på nogen eller noget.

Bo //

Re: Problemer med LED-lyskæde
Alm. udendørs kontakter f.eks. opus er også i IP 44, så det er vel ikke
helt håbløst. I IP 44 hedder det : Kraftigt sprøjt fra alle sider, må
ikke have skadelig virkning (kraftigt brusebad/ regn)
Det passer vel nogenlunde hvad en julekæde oplever, hvis man ikke
trækker den gennem havebassinet.
Thorbjørn

Re: Problemer med LED-lyskæde

tand.
 > Det ville jeg ikke h�nge ud i regnvejret....

hej Erik er der ikke en transformer du sætter i vægstikket ? og så et
 lille rundt stik til kæden der sættes i trafo ?
Det med 220 volt direkte på en lang lyskæde idag ,det tror jeg ikke p
å.
alex

Re: Problemer med LED-lyskæde
Nej! 220 V direkte ud til en brokoblet ensretter og derfra ud til 50
serieforbundne LED. Du kan se den hos Harald Nyborg under HN7002 og
lyskæden f.eks. HN7153 - og en mængde andre.
/Erik

Re: Problemer med LED-lyskæde
dstand.
ket ? og s� et lille rundt stik til k�den der s�tte
s i trafo ?
ror jeg ikke p�.

det var pokkers,  men jeg kan nok se stikproppen ...
der må så være en modstand i kæden, som begrænser strømmen, og
så kan det jo godt lade sig gøre at een kæde er med 200 og een med 50
 LED

Jeg kender ikke nok til stærkstrøms- reglementet..jeg troede bare ikke
man måtte have noget udenfor ,uden jord ?
alex

Re: Problemer med LED-lyskæde
Jeg har nu prøvet at pille lidt i en af LED'erne. Der sidder en
modstand på 100 ohm støbt ind i selve dioden. Det hjælper jo lidt på det.
/Erik

Re: Problemer med LED-lyskæde

Til det med tabseffekt:
Harald Nyborg havde en "gul" havebelysning til 12V.
I oprindelig udgave har hver lampe en
ensretterbro + elektrolytkondensator samt 4 gule LED.

12W
Samtidig er tabseffekt i modstande kraftigt reduceret.

and.

Site Timeline