Problemer med bootchip på org. XBOX

I mangel af bedre sted at spF8%rge, prF8%ver jeg her:

Jeg har en af de oprindelige XBOX som er chippet og som har virket20%
upE5%klageligt indtil den for nogle fE5% dage siden. Efter at have skifte=
t20%
dens harddisk ud med en mere stF8%jsvag af slagsen begyndte at opfF8%re s=
ig20%
mE6%rkeligt:
Hvis jeg tE6%nder sE5% modchippen skal starte, sE5% slukker den af sig se=
lv20%
efter fE5% sekunder. Men hvis jeg booter op uden at slE5% modchippen til =

virker alt fint. Nogle gange vil modchippen gerne boote (ogsE5% virker al=
t20%
upE5%klageligt), men langt de fleste gange vil den ikke.

Det er hF8%jst sandsynligt en Aladdin XT modchip der sidder i:
http://www.llamma.com/xbox/Mods/images/aladdin/detailXT.jpg
Jeg har haft bundkortet ude og har checket at alle lodninger og20%
forbindelser er i orden, men har ikke det nF8%dvendige mE5%leudstyr (og20%
know-how) til at teste modchippen.

Er der nogen der har et forslag til hvad der er galt (har selv tE6%nkt at=
20%
chippen er defekt, dog virker det hele fint nE5%r chippen en sjE6%lden ga=
ng20%
vil boote)? Skal den helt skiftes? Er jeg nF8%dt til at punge ud for at f=
E5%20
den chippet igen?

--20%
/Taba

Re: Problemer med bootchip på org. XBOX

Du skal i gang med fejlfinding:

Smid den originale harddisk i igen - virker det så?

Long shot:
Den nye disk trækker måske lige lidt ekstra strøm, så strømforsyningen
ryger i knæ. Bootchippen kræver måske en lidt bedre forsyning at køre på
end du har til rådighed...

Re: Problemer med bootchip på org. XBOX

Nej det gF8%r det ikke. Har jeg prF8%vet.

DesvE6%rre vil den heller ikke hvis jeg helt frakobler harddisken...

--20%
/Taba

Re: Problemer med bootchip på org. XBOX

Lidt yderligere detektiv arbejde har resulteret i at xbox'gerne gerne20%
booter med modchippen slE5%et til, hvis jeg trykker ned pE5% et bestemt s=
ted20%
pE5% det lille modul der udgF8%r modchippen. Der skal trykkes pE5% den20%
IC/komponent der "ligger" nede i en brun sokkel, se venligst her:
http://img291.imageshack.us/gal.php?g3D%img0837w.jpg

Nogen forslag til hvorfor den opfF8%rer sig fint nE5%r man trykker den ne=
d?

--20%
/Taba

Re: Problemer med bootchip på org. XBOX

Fordi der er en dårlig forbindelse et sted. Enten IC mod sokkel, sokkel
mod printkort, eller print mod print.