Problem med IBM Thinkpad skærm

Hej!

Har en IBM Thinkpad R31 hvor skærmen er gået i sort - eller det vil sige
næsten. Hvis man lyser på den kan man lige skimte skærmbilledet, men det er
som om "baggrundslyset" mangler.

Jeg har haft den skilt ad og checket at skærmkablet fra bundkortet sad
ordentligt... det hjalp ikke

Er der nogen der har et forslag til hvad der kan være galt?

mvh Lasse

Re: Problem med IBM Thinkpad skærm
Hej!

Der er ikke liv i katoderørene. Check forsyningsspændinger til (og selve)
"strømforsyningsprintet" til rørene. Sidder klods op af skærmen vil jeg tro...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Problem med IBM Thinkpad skærm
I nederste højre hjørne sidder printet, der giver højspænding til
baggrundsbelysningen.

Det er højst  sansyneligt det som Kim også skriver.

tjek om kablerne sidder ordentligt fast !

Niels
tro...

Re: Problem med IBM Thinkpad skærm
Hej Lasse

Har selv haft en med samme problem.

find ud af hvad der står på printet af ibm p/n - fru p/n.
og så se efter om du kan finde et på ebay. har selv skaffet flere stumper ad
denne vej. jeg fik fat på et print i usa. det kostede mig i alt med
forsendelse ca 100 kr.

MVH

Bjarne

er