Printpladefremstilling

Hej igen

Nu hvor Max har fundet nogle relæer til mig, som ikke passer til mit elskede
hulleprint, så må jeg hellere få lavet en rigtig printplade.. eller rettere
et par stykker..

Er der en der kan hjælpe mig med at få fremstillet sådan en plade? evt. bare
hjælpe med at få den tagnet, og så evt. sendt til en af dem her online
printplade fabrikker..?

Det er ikke så avanceret et print.. 5 relæer 5 modstande 5 dioder og en
række terminaler.. ganske simpelt.. men jeg kan bare ikke finde ud af at
tegne den i dem her printpladeprogrammer

Jeg har lavet en ganske fin diagram i mit yndlingstegneprogram (MS Paint)
som kan bruges som udgangspunkt.

Hvem kan hjælpe.. jeg vil selvfølgelig gerne give et par kroner for det..

//Brian

Re: Printpladefremstilling

Så kopierer du bare x hvor mange du skal bruge, skriver det ud på din
laserprinter og ætser printene selv....

Alternativet jeg brugte i mange år er en vandfast touch (stavemåde??) på
printplade og så ætse med jernklorid.

Re: Printpladefremstilling
Kom selv ind i kampen.
http://www.sandcastle.dk/Artikler/Printfremstilling.pdf
/Carsten

Re: Printpladefremstilling
//
Hej Brian.
Hvis du sender diagram, dokumentation vedr. mekanisk layout for
komponenter (footprint) samt ønsket pcb outline med montagehuller så vil
jeg gerne fremstille et layout. Output: PDF-fil til hjemmefremstilling
og evt. gerber-filer til evt. printleverandør.

Relækontakter og DC.
Problemet med lysbuer opstår kun hvis der er tale om induktiv belastning
(motorer, aktuatorer etc). Problemet kan løses v.h.a. en "slukkediode"
tværs over belastningen - enten i form af en effektdiode eller i form af
en TranZorb.

//Bjarne

Re: Printpladefremstilling

hej Bjarne

Tak for din henvendelse.. jeg gemmer lige din mail.. til jeg er helt færdig
med at designe..

//Brian

Re: Printpladefremstilling
Hej Brian

Du kan såmændt fint bruge Paint til at lave print i også, det er
altså bare nemmere at gøre det i et CAD program, og laver
man elektronik, ja så skylder man sig selv at lære at bruge
sådan et til at tegne diagrammer, printudlæg og mekaniske
tegninger i.

Du kan læse om en simpel måde at lave print på her

http://www.sandcastle.dk/Artikler/Printfremstilling.pdf

Alle print du ser her er lavet på den måde

http://www.sandcastle.dk/index.htm

Skulle du få problemer med at få lavet et print, så skriv til mig.