Print fremstilling - Page 2

Re: ætsemetoder - Was: Print fremstil ling

Stakkel......

Re: ætsemetoder - Was: Print fremstil ling
Hej Peter,

100% enig

Drop laks og guldøl, så er jeg med på den ;)

--
Venlig hilsen,
Søren

Udbredt misforståelse, så det er vel tilgiveligt.

Fisk er noget katte og kvinder spiser - mænd spiser flæsk 8-)

Det er jo netop det jeg alligevel ikke har.

Mon ikke de så ville slå ud på enhver metaldetektor når de blev voksne
(hvis de blev)?

Det er jo så der netop ikke skulle virke, idet vi ikke kan optage det
direkte.

--
Venlig hilsen,
Søren

Flæsk, det er da sådan noget man bliver flommefed af?
Næe du rigtige mænd vil have røde steaks og tatar ;o)

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Så har du blot tilberedt fisken forkert og flæsket forkert... kvinder
kan sagtens spise flæsk, og mænd kan sagtens spise fisk...

Og begge kan faktisk godt spise salat hvis de virkelig vil ;)

Tjaa... måske. Men når nu terrorister alligevel er begyndt at smugle
våben igennem dem (pga alternative materialer) kunne det være man
alligevel skulle skifte metaldetektorer ud med våbendetektorer.

Det virker ellers meget godt hvis man får lidt kviksølv rundt på
kroppen... Var det ikke hvad folk erfarede da man eksperimenterede med
det?

--
Venlig Hilsen
Michal

Re: ætsemetoder - Was: Print fremstil ling

Faktisk har jeg ladet mig fortælle at den gamle forestilling om at
tungmetaller ikke forlader kroppen er blevet revurderet efter man er
gået over til blyfri benzin, for da presset fra blyet forsvandt begyndte
mængden af bly i folk at falde...

... men så skal det jo nok passe at det er fisk der leverer mest
tungmetal, med mindre selvfølgelig det er tandlægen der gør det:)

Ok, det lyder umiddelbart som en dårlig ide, hvordan fandt du ud af at
det var nødvendigt?

--
  Flemming Frandsen aka. Dion of Swamp http://dion.swamp.dk

Re: ætsemetoder - Was: Print fremstil ling
Hej Flemming,

Interessant !!
(Det kan måske samtidig hjælpe lidt på overvægten i USA ;)

Før vi ved af det finder de måske også ud af at asbestose er reversibelt.

Min søster har fået skiftet alle fyldninger til plast (for en formue), men
jfr. den samtale jeg havde med min læge om det, er det noget fis og hans
meget overbevisende argument var "hvis jeg selv troede der var det mindste
om det ville jeg få lavet mine fyldninger om" hvorefter han blændede op for
amalgam-smilet :)

Nødvendigt ?
Det var da et "uheld". Et thekrus med the og et rødvinsglas med kviksølv.
Jeg sad og slyngede kviksølvet rundt som en god cognac, mens jeg snakkede
med min søster og svoger og på et tidspunkt tog jeg en tår "the" uden at
tænke over at det var glasset jeg havde i hånden - underlig fornemmelse med
noget så tungt og flydende i munden i øvrigt.

--
Venlig hilsen,
Søren

Jeg har helt styr på foto print.

Jeg har bare en del print plade til at ligge uden foto lak
og disse print plader kunde jeg godt tænke mig at få brugt,
og da jeg på nettet kan se at det kan lade sig gøre, og da det næsten er ved
at lykkedes for mig, med strygejerns metoden, har jeg valgt at forfølge
denne metode,
har lige været i genbrug efter et gammelt stryge jern, som kan blive en del
varmere en fruens dampstrygejern,
og har bestilt speciale papir som anbefalet på
http://www.sandcastle.dk/Artikler/Printfremstilling.pdf
så mon ikke det skal lykkedes

/Carsten

Re: Print fremstilling

Mit svar var også sigtet mere mod Bo's indlæg

ved

Du kunne også overveje at købe en bøtte fotolak ( Mener jeg købte en bøtte
hos Elfa for ikke så lang tid siden )

/peter

Re: Print fremstilling
Hej Peter,

Ikke let at påføre ordentligt for en amatør.

Hvor meget måtte du slippe og var det positiv eller negativ lak ?

--
Venlig hilsen,
Søren

Hmmm.. spraye i et jævnt lag og bage i ovnen i en halv times tid ved 50C ?..

Positiv.. Den kom fra RS ( #198-9651 ) og kostede 118,- + moms

Seno laver også en, som påføres på samme måde som skosværte: RS # 143-6652
til 114,-+ moms... Har ikke afprøvet den...

/peter

/peter

Re: Print fremstilling
Hej Peter,

Nåå, spray... Jeg troede du havde fundet det i "flaskeform".

OK, jeg har en spraydåse stående, men den var nu ikke helt så dyr.
Jeg ville bare gerne have det i flydende form så jeg kunne spinde det på,
det har jeg gjort med spray (men det er nok væsentligt billigere i "rå"
form) og det bliver supergodt (og man styrer lagtykkelsen gennem
rotationshastigheden, mens alm. spraying IMO giver for mange problemer med
partikler der når at sætte sig fast.

--
Venlig hilsen,
Søren

Nej.. Men det må da kunne skaffes f.eks via Lautronic, som sælger Seno
produkter?

Nej, men jeg kunne ligesågodt fylde lidt mere på den ordre nu jeg var
igang..

Det må da svine pænt meget?...

Partikler eller ej drejer sig vel mest om at spraye i et rimeligt støvfrit
rum... Det er ikke noget jeg har oplevet problemer med..

/peter

Re: Print fremstilling
Hej Peter,

Tjaa, måske skulle man bare høre sig frem (eller bladre i ingeniørens
indkøbsbog der ligger et eller andet sted og griner).

Tjaa, når nu muldvarpen alligevel er fremme :)

I en kasse med kanter der stikker 5..10 cm. højere kommer der kun en ret
smal stribe (2..4 cm) fra pladens plan og op, så det er nu ikke galt.

Så er du vist også ret heldig, sprayer jeg et print i et rum med blot en
enkelt støvpartikel ved jeg godt hvor den lander ;-/

Hvis man forinden kunne spraye en fin vand "tåge" ud til at binde støv (som
min far altid gjorde inden han lakerede cykler og andet), ville det være
til at have med at gøre, det går bare ikke rigtig i et køkken.

Men hvis det virker for dig er der jo ingen grund til at ændre noget :)

--
Venlig hilsen,
Søren

Kan man ikke bare koge rigeligt med vand og stille det midt i køkkenet?
Så kommer der da vand i luften ;)

Og man kan jo passende bruge elkedlen, den står alligevel og bliver
brugt til ca. det samme :)

--
Venlig Hilsen
Michal