Print fremstilling

Hej NG
jeg forsøger at fremstille print ved hjælp af min laser printer og et
strygejern, det er næsten ved at lykkes, men mangler lige et par fif,

når jeg prøver med al m. printer papir, kan jeg ikke få de sidste papir
fiber til at opløses, og det resultere i at ætsningen ikke går godt, da der
sider papir fiber over de områder der skal ætses

har lige ledes prøvet med forskellige coatet papir typer med ender altid ud
med at der sider en rest coating tilbage over de områder der skal ætses

sider der en der ude der lige har et lille fif der får det til at lykkedes
/carsten

Re: Print fremstilling

http://www.sandcastle.dk/Artikler/Printfremstilling.pdf

Re: Print fremstilling

det er meget flot med den henvisning
men den duer ikke :-(

/Carsten

Re: Print fremstilling

Den virker fint for mig.

--
Med venlig hilsen / Kind regards
Jesper Larsen

det hjalp at jeg dwl pdf filen
/Carsten

Re: Print fremstilling

Jo, fint her.....

Re: Print fremstilling

Hej Carsten

Jeg kunne måske foreslå en helt anden metode. Jeg ved ikke om man stasig kan
få den type print. Men det er fotoprint. Du udlægger dit print på et stykke
overhead og så skal du bruge en meget kraftig lyskilde. Jeg har før brugt en
overhead projekter. Så lægger du overheaden imellem printet og projektoren
og belyser printet. Efter nogle minutter kan du så ætse printet på
normalvis.
Nu er det jo ikke alle der har en overhead projekter derhjemme, men der
måske en sandsynlighed for at der er en på din arbejdsplads, som du kan
bruge. Men som sagt det er nogle år siden jeg har brugt det selv, så jeg ved
ikke om det stadig findes. Men det vil jeg skyde på det gør. For det er ret
smart og let.

Med venlig hilsen
Bo Duholm Hansen

Re: Print fremstilling

kan
stykke
en

Man kan stadig få fotoprint, men der er lidt mere i det, end du skriver..

http://peteropfinder.dk/_printfremstilling/index.html

Lyskilden kunne f.eks være en 100W vækstlampe fra Bauhaus ( koster 49.95 )..

Belysningstiden plejer at passe omkring 30 minutter..

Shoppingliste:

Transparanter til laserprinter

Natriumhydroxid ( En bøtte med et kg koster ca. 30,- i Brugsen, køber du et
par ton ad gangen koster det et par kr / kg )

100W vækstlampe ( reflektorpære med en svagt lilla belægning)... Hvis
ekspedienten kigger uforstående på dig forklarer du bare at du skal dyrke
pot hjemme i kosteskabet :-).. 50,-

Glasplade ( Find en stump hos den lokale glarmester ) 20,-

Fotoprint kan du bestille hos RS, Elfa, Elsupply, Elektroniklavpris og mange
andre elektronikpushere med respekt for sig selv..

/peter

Re: ætsemetoder - Was: Print fremstilling

Fin side :)

Har du prøvet CuCl ætsning?
   <http://www.xertech.net/Tech/CuCl_ech.html

--
Venlig Hilsen
Michal

Re: ætsemetoder - Was: Print fremstilling

Ikke min, men ja... Forfatteren er "15kw", som også holder til her i
gruppen..

Nej.... Plejer at bruge finætsekrystal eller saltsyre + brintoverilte hvis
jeg har travlt

Den eneste fordel jeg kan se ved CuCl er at vædsken kan genbruges.. På den
anden side er saltsyre + brintoverilte ikke vanvittigt dyrt, og det plejer
at gå fint bare at vippe det i kloakken

/peter

Re: ætsemetoder - Was: Print fremstilling

Har man nogen sinde travlt? ;)

Tjaa, det er lige netop det jeg mente... Hvorfor hælde det i kloakken?

--
Venlig Hilsen
Michal

Re: ætsemetoder - Was: Print fremstilling

Så er det væk, og står ikke og roder nogen steder :-)

/peter

Re: ætsemetoder - Was: Print fremstilling

Jo det gør det da. Så roder det i kloakken...

Er det nu man skal sige "godt vi hælder så mange kemikalier i i
forvejen, så er rensningsanlæget forberedt. så kan vi lige så godt også
hælde 'det her' i..."

--
Venlig Hilsen
Michal

Re: ætsemetoder - Was: Print fremstil ling

Saltsyre og brintoverilte er ikke et problem, de reagerer hurtigt med et
eller andet og bliver uskadelige, kobber saltene er nok lidt giftige,
men så er det jo godt man ikke er en fisk :-)

Re: ætsemetoder - Was: Print fremstil ling

Enig.

Og godt at man ikke _spiser_ fisk, der er en _væsentlig_ kilde til
tungmetaller i vores kroppe.

Til gengæld optager vi ikke tungmetallerne i direkte form - påstod min læge
da jeg fortalte ham om en mundfuld kviksølv jeg engang tog mig :)

--
Venlig hilsen,
Søren

Jeg troede fisk var almindelig mad :)

Hehe, så kan det være du har fået din vaccine mod tungmetaller ;)

Kunne være vi skulle indføre tungmetalsvaccination af alle børn under X
år. Det kunne f.eks. gøres med særligt udsatte tungmetalfisk som
indeholdt alle de vigtige stoffer :)

Man kunne naturligvis også bare sprøjte det direkte ind i opløst form...

--
Venlig Hilsen
Michal

Re: ætsemetoder - Was: Print fremstil ling

Min opfattelse er at fisk generelt er uegnet som menneskeføde...

Det eneste, der er værd at fylde i hovedet er friskfanget Islandsk laks
grillet ved midnatstid, med en garniture af guldøl og Brændevin :-)

/peter

Re: ætsemetoder - Was: Print fremstil ling

Hvorfor skulle de dog være det?

Der er også nogen som mener at grøntsager eller generelt kød ikke er
egnet som menneskeføde.

Enhver fisk som er tilberedt på den rette måde er værd at spise. Så
længe den i hvert fald er frisk. Fiskefars og frossen fisk er grumt :(

Man skal kunne se øjnene bevæge sig (og ikke mekaniskt eller pga
gærring/anden biologisk reaktion) på købstidspunktet. Så er fisken god
:)

--
Venlig Hilsen
Michal

Re: ætsemetoder - Was: Print fremstil ling
Hej Michal,

Ikke "skulle være", men "er" ;)

Grøntsager ??? Hold fast hvor du hygger dig... Moser din mor dem så for
dig, måske sammen med sildepostejen ?  ;-P

Det må jeg fortælle min værre halvdel, næste gang hun skal ned efter røget
sild ;)

--
Venlig hilsen,
Søren

Ork nej, fisk skal jo være friskt, og grøntsager skal bestemt ikke
udkoges... Og min mor kan hverken finde ud af at koge grøntsager eller
tilberede fisk på den rigtige måde :)

Hvis øjnene er blanke er fisken relativt frisk... er de matte har den
været død for længe...

Bedst er det dog hvis de bevæger sig, og fisken først bliver slagtet når
man har købt den... Så er det også sjovest at købe ind, hvis der er et
mord eller flere med i handelen ;)

Det er dog lettere at få den slags mad på f.eks. et grønttorv i Aalborg
end det er i København.

--
Venlig Hilsen
Michal