Philips TV chassis AA5 AB, måske defekt TDA3654?

Hej,

Har givet mig i kast med en 25" Philips kasse chassis AA5 AB.

Den har ok lyd og der er højspænding/ glød i billedrøret, men intet billede!

Har omloddet omkring TDA3654.

Ifølge de rep. tips jeg har fundet skulle TDA3654 være defekt, dog skulle
der så også
være røget en 400mA sikring, men den er ok!

Har nogen erfaring med denne philips kasse og en evt. defekt TDA3654
og som gider hjælpe mig videre inden jeg blot bestiller en ny TDA3654 og
forsøger mig frem.

Mvh
Gert K.

Re: Philips TV chassis AA5 AB, måske defekt TDA3654?
Hej!

Skru op for G2 på højspændingstrafoen på "Screen"-potmeteret. Kommer der en
vandret linje? Skru ned igen relativt hurtigt...!

TDA3654 er en _meget_ almindelig fejl - har nok skiftet et halvt hundrede
stykker af denne kreds alene :)

Tja, den behøver ikke gå istykker.

Tja, hvis liniedelen ("højspændingen") ellers kører, og du kan se glød i
billedrørshalsen, ville jeg stærkt mistænke 3654'eren... Skift iøvrigt også
ALTID dens lyt (sidder på forsyningsbenet).

Hvis du har skop kan du måle på vertikalspolen og se om der er en 50Hz pulsform
på ca. 30Vpp.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Philips TV chassis AA5 AB, måske defekt TDA3654?

en
Jeps, der kommer en vandret linie.
også
Ja, højspændingen kører og der er glød.
pulsform
Argh, mit skop herhjemme er desværre defekt (også ved at være en gammel
svend)
Men jeg bestiller en TDA3654 og lytten er på lager :-)

Tak for hjælpen Kim!

Mvh
Gert K.

Re: Philips TV chassis AA5 AB, måske defekt TDA3654?
Hej!

= Død TDA3654 :)

Never mind, fejlen ér allerede fundet :-)

Super :)

No problemo :)

Husk nu lige at gennemse resten af apparatet for problemer nu du _er_ igang.

1. Løse forbindelser ved højspændingstrafoen, BUen, boosterkondensatorer osv.
2. Skift den blå keramiske kondensator ved BUen (boosteren). Især hvis det er en
kasse med 1.5nF :)
3. Omlod på afbøjningsstikket på _billedrøret_.

m.m. :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Philips TV chassis AA5 AB, måske defekt TDA3654?
osv.
er en

Endnu engang tak Kim!

Nu kører kassen igen!