Overvågningskamera - infrarøde lysdioder

Jeg skal have sat et overvågningskamera op og der er ofte mørkt hvor det
skal operere.

Jeg tænker at sætte infrarøde lysdioder op.

Men hvordan er placeringen mest optimal?

Omkring linsen som på nogle webcams, eller overalt i rummet, typisk i loftet
af synsmæssige årsager?

Re: Overvågningskamera - infrarøde lysdioder

Rent logisk ville jeg tro, at de som alm. lamper bør sættes så tæt på det du
gerne vil belyse (se) - altså i nærheden af døre eller hvad du nu vil
overvåge.

Når det er sagt, må jeg jo indrømme at jeg har et trådløst
overvågningskamera siddende i min indkørsel, og det er udstyret med
infrarøde dioder rundt om selve kameraet. Og det tager faktisk imponerende
gode billeder om natten. Jeg kan uden besvær aflæse en nummerplade på 10
meters afstand uden andet lys end kameraets dioder.

Kim Olsen

Re: Overvågningskamera - infrarøde lysdioder

Og kameraet hedder ..... ?

;-)
tomov

Re: Overvågningskamera - infrarøde lysdioder

Ja nu var jeg lige ude at kikke - men der står ingenting.  Det er købt på
QXL og kostede for kamera og modtager ca kr. 500,-.  Jeg har i øvrigt et
magen til siddende bag på min Campingvogn, så kan man på skærm i kabinen se
hvad der foregår bag vognen. En stor hjælp ved kørsel på autobahn at have et
fint billede af alle tre vognbaner. Og heller ikke så ringe ved parkering
:-)

Kim

Re: Overvågningskamera - infrarøde lysdioder

ME5%ske sE5%dan en:
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr3D%4363&Grp3D%410010&n3D%30100 =

ThorbjF8%rn

Re: Overvågningskamera - infrarøde lysdioder
Måske sådan en:
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr43%63&Grp41%0010&n30%100

Thorbjørn

Absolut ikke.  Jeg kender godt det skodkamera fra Harald Nyborg. Det giver
et MEGET ringe billede og er i øvrigt i S/H.
Det jeg har, har modtageren bare en VIDEO OUT og en AUDIO OUT, så jeg kan
arbejde videre derfra. I dagslys er der skam farver på.

Kim

Re: Overvågningskamera - infrarøde lysd ioder

Bag linsen.

Lysdioder som kameraet kan se direkte vil også blænde det.

Prøv at holde en tændt lysdiode op foran et digitalkamera.

Jesper Poulsen

Re: Overvågningskamera - infrarøde lysdioder
Hej Jesper

I mange tilfælde er det rigtigt, problemet er bare at der hvor
belysningen skal side, ja der sidder kamerachippen :) Et
problem er der ved at have belysning og kamera samme
sted er at der ikke skabes skygger i billedet og så kan
detaljemængden nemt blive meget begrænset.

Re: Overvågningskamera - infrarøde lysdioder

Jo, men hvis jeg tager billeder indenfor slukker jeg jo ikke al lyser eller
mørklægger det med gardiner.

Kan man mon ikke finde lsydioder der ikke bare blæser lys ned men giver det
i en afdæmpet facon?

Re: Overvågningskamera - infrarøde lysd ioder

Du tager heller ikke billeder direkte ind i en tændt pære.

Dit kamera må ikke kunne se lysdioden - kun resultatet af den.

Jesper Poulsen

Re: Overvågningskamera - infrarøde lysdioder

Nemlig :-)
Så... hvor bør man installere dem for at dette opnås?
Er der særlige dioder der er mere velegnet end andre?

Site Timeline