overfør signal fra fjernbetjening til parabol??

jeg overvejer at flytte min parabol modtager ud i bag gangen og vil der for
gerne høre om det er mulig at  lave en slags  "sender og modtager" til at
overføre signalet fra fjernbetjeningen til parabolen??

jeg har en lille ide om noget man kan lave i en vægdåse, så det er meget
diskret, det må gerne være med kabler

på forhånd tak

JP

Re: overfør signal fra fjernbetjening til parabol??

"One for all" har en trådløs til formålet, men den kender du måske?
/SL

Re: overfør signal fra fjernbetjening til parabol??

nej det har jeg ikke hørt om?!!

Re: overfør signal fra fjernbetjening til parabol??

One for All SV-1000 Remote Control Extender.
Jeg bruger den selv til min sat-receiver på loftet. Alle (?)
radioforretninger har den / kan skaffe den ( Rudolph Schmidt ). ca.kr. 599,-
/SL

Re: overfør signal fra fjernbetjening til parabol??

syntes bare at det flyder meget, kunne godt tænke mig noget mindre

JP

Re: overfør signal fra fjernbetjening til parabol??
Hej JP

Triax laver antennekabeldåser med indbygget IR remote link designet
til netop den slags opgaver du omtaler.

Mvh Max

Re: overfør signal fra fjernbetjening til parabol??

er der ikke en måde man kan lave det på med kabel??

JP

Re: overfør signal fra fjernbetjening til parabol??
Hej JP

Triaxløsningen er jo netop med kabel. Du sætter en dåse
op ved fjernsynet og trækker et kabel ud til modtageren
hvor du også sætter en dåse og du er færdig.

Mvh Max

Re: overfør signal fra fjernbetjening til parabol??

Der findes _tonsvis_ af løsninger fra gør det selv til færdigkøbte.

<http://www.google.dk/search?hl=da&q=remote+control+extender+circuit&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=

    Sonofon, er de bare inkompetente ?