Omron PLC programmering

Hej alle,

En af mine venner har en kæmpe OMRON plc til at styrer det meste af hans
hus. Nu har jeg så lavet noget elektronik, der skal smides på den PLC
men jeg fatter minus af PLC programmering (troede jeg). Jeg havde indtil
i går aldrig set et LADDER PLC program, men det ser jo meget nemt ud når
man nu kan finde ud af programmere i ASM til microcontrollere.
Jeg gik straks i gang med at prøve at skrive noget i den CX-Programmer
som min kammerat bruger. Men intet lykkes for mig. Alt blev rødt, så jeg
mangler åbenbart noget basal forståelse for hvordan man gør.

Jeg er mere eller mindre kommet til at love min ven skal jeg nok skal få
det til at spille så jeg er lidt presset :-)
Er der ikke en venlig sjæl som fatter noget af hvordan man laver LADDER
programmering på en OMRON med en CX-Programmer som vil bruge 5 min på
mig enten på mail eller telefon. Så vil jeg være evig taknemmelig!

På forhånd tak! og god weekend.

Mvh
    Jan

Re: Omron PLC programmering
kan ikke het huske det, men mener det er noget med at hvert trin i ladderen
skal startes med en spec. kommando. Kan huske at den i Hitatchi hedder Org.

Og i nogen PLCere skal man skrive en kommando til sidst for at den tager
rettelsen med i eksekveringen. Mon ikke du kan finde manualen på Omrons
side.
Ellers ligger der en omrom Manual her, godtnok til en anden model, men mon
ikke det er ens i alle omron PLCere.
ftp:\calle.dyndns.dk\public

--
*** Calle ***

Re: Omron PLC programmering

Kan se at hvert netværk skal startes med load (ld) i omron
--
*** Calle ***

Re: Omron PLC programmering

Jeg har sendt dig en mail ..

~~Frank .,

Re: Omron PLC programmering
Ok, jeg fik løst mine problemer og kom i gang med at programmere. Men
mangler faktisk en funktion. Måske nogen her ved om det kan lade sig gøre.

Jeg har en tæller "CNT3" der tæller fra 0 til 63.
Nu vil jeg så gerne have flyttet en værdi fra IO port 5 over i DM
området. Men offsat med værdien på CNT3.

Altså...
Når CNT3 er lig med 0 så bliver IO 5 flyttet over på DM00
Når CNT3 er lig med 1 så bliver IO 5 flyttet over på DM01
Når CNT3 er lig med 2 så bliver IO 5 flyttet over på DM02

Kan man gøre det smartere end med en compare for hver eneste værdi?

Det er en Omron C200 PLC.