Nye batterier - opladning

Go'eftermiddag folkens,
Sagen er således at jeg har et battery-pack bestående af 2 celler med
følgende egenskaber:

AA-size, NI-Cd, 2.4V, 600 mAh.

Dette spiller på sidste vers og nu vil jeg så høre hvordan det er med nye
batterier og opladningen.

Jeg er jo selvfølgelig interesseret i den længere ydeevne ved at købe nogle
nye celler med flere mAh end de nuværende,
kan jeg derfor godt købe f.eks. 2x1.2V NI-Cd 3000 mAh og sætte dem sammen,
og så stadig forvente min oplader kan lade dem op?

Jeg ved ikke hvor mange mA oplader delen leverer, men den adaptor der driver
systemet står opgivet til at smide 12V, 300 mAh i output.

Nogen forslag?

Site Timeline