MX7000 defekt

Hej I Grupppen

 Sidder med en MX7000 type 33/94, som Skulle efterloddes grundigt.

 Da jeg så skulle samle og teste første gang, glemte jeg at montere den
lille stelledning fra fjederviren omkring billedrøret og over til
billedrørsprintet, tv'et kørte 10-sekunder og gik derefter ud til st.by. Nu
kan den kun stå i st.by. vil ikke tænde overhovedet, ved startforsøg kommer
der helt kort lys i de to grønne dioder nede ved højtalererne.

 Mit spørgsmål lyder nu, hvad kan jeg have ødelagt ved ikke at montere den
stelledning ?

--
m.v.h.

 Jesper G Nielsen, 6630 Rødding

Re: MX7000 defekt
Hej!

Hmm, mål lige højspændingstransistoren igennem. Der _burde_ ikke ske det helt
store vilde ved dit "stunt", men man ved skisme aldrig :)

Hvad har du lavet af fejl på det?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: MX7000 defekt

hmm den er vist død, kan den erstattes med en BU508AW, eller kan jeg ikke
undvære dioden ?

 Kun efterlodning, der var løse forbindelser på hovedprintet.

Re: MX7000 defekt
Hej!

Kan jeg skisme ikke lige huske. Men prøv og se hvad der sker - det kan
ihvertfald næppe skade andet end selve transistoren.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: MX7000 defekt

Hæ hæ, det tør jeg ikke - er for meget tøsedreng der :)

 har bestil nye komponenter, bu2508df, 6.8 Nf, 2.2 Nf, ptc, og forskellig
andre komponenter.

 Vender tilbage når jeg har fået det hjem og monteret :)

m.v.h.

 Jesper, 6630 Rødding

Re: MX7000 defekt
Hej!

Det eneste der kan ske er at skidtet kortslutter og så er du "tilbage" igen...

Ok :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: MX7000 defekt
Hej igen...

Nu har jeg skiftet bu2508df, 6,8 nF 200 volt - bosterkondensator, og 2,2 nf
lige ved siden af. Dette hjalp intet på det tv. nogen som har andre gode
ideer ?

 Har også forsøgt at skifte hele tuner printet(incl nicam), uden held.

m.v.h.

 Jesper G Nielsen.

Re: MX7000 defekt

Åh mente nu 6,8 nf 2000 volt boster der :)

m.v.h.
Jesper

Re: MX7000 defekt

nf

Vertikal ic'en defekt.

mvh
JBH

Re: MX7000 defekt

 Hmm ok hvad hedder den, LM358N?

m.v.h.

 Jesper G Nielsen

Re: MX7000 defekt

Det eneste jeg har oplevet, at er billedet kunne zik-zakke en del
horisontalt og det ellers stell'ede ledende overflade på flasken blev
ladet op. Faktisk gjorde det ret ondt at aflade det gennem en tekniker
ad midelmådig kvalitet....

sikker på det ikke er afbøjningsprintet på flasken der spiller dig et
pus i et sjovt sammenfald??

mvh

Jan Rasmussen - nu afladt.

Re: MX7000 defekt
Nu
Faktisk gjorde det ret ondt at aflade det gennem en tekniker

 :), lyder vildt håber ikke du hjerte led overlast :)

Hmm, syntes jeg har efterloddet det, både på stikket ved spolen og på
mainboard.

 Hvad med degauss spolen, de ben som det stik er monteret på sad løst. Ved
ikke om det er kommet under afmoneringen, men kan de ødelægge noget der ?

m.v.h.

 Jesper G Nielsen

Site Timeline