Motorola HCS12DP256 global interrupt

Hej Gruppe.

Jeg er begyndt at lege med motorola's HCS12 processore. Og jeg er total vild
med den serie. Jeg har fået SPI, SCI, PWM, TIMERE og PLL'en op at kører. Men
jeg kan simpelthen ikke finde det register hvor man enabler global
interrupt.

Jeg har sat en række interrupt vectore op, men der falder aldrig nogen i
fælden. Så jeg mangler vist et global interrupt enable...

Er der nogen som kender disse processore? Som også kan hjælpe mig?

På forhånd tak!

Jan Thøgersen

Re: Motorola HCS12DP256 global interrupt
Hey

jeg ved ikke om du kan bruge dette til noget, jeg har arbejdet lidt med HC08
serien, og der er et register INTSCR IRQ Status og control register på
adresse $001D, hvor der er et bit der hedder Imask1, der enabler man /
disabler man interubt, der er også en MODE hvor man vælger for kant eller
bagkantog et ACK bit, man reseter den interupt med og et read only bit til
at se om interupted er højt.

Det samme gælder med KBI, hvis det er i din uC keyboard interupt.

og så skal du huske at have en "goto interupt rutine" på den ardresse hvor
interupten henviser til...

+ hvis du kører med noget monitor software, ex. mon51 eller hvad det hedder,
så er der andre interupt vektore, ikke dem der er hardware, mne nogle
software tildelt

--
Mvh Kasper