Modular stik

Er der nogen der ved om der er mekanisk forskel på RJ45 vs. RJ11 stik?

Nogle links med info på overstående?

MVH RBJ

Re: Modular stik

Øh, er det en joke?
(du har fx. opdaget at de ikke har lige mange poler...)

www.google.com

/A

Re: Modular stik
RJ45 har 8 ben og bruges typisk til netværk.
RJ11 er nummeret mindre med 6 ben og bruges typisk til telefoner.

mvh
Stefan

Re: Modular stik

RJ45 er betegnelsen på stik i en bestemt udførelse, de fåes med
både 6 og 8 poler, men det er korrekt at den man bruger til
netværk er en 8 polet RJ45

RJ11 er et lidt mindre stik der fåes med 2-4-6 poler.

Mvh Max

Re: Modular stik
OK - så hvis jeg har et 6 polet modular stik - kan jeg bestemme ud fra den
fysiske
størrelse om det er RJ45 eller RJ11........

Re: Modular stik
Hej RBJ

Jeg har kikket lidt på det og jeg er faktisk kun blevet mere forvirret, jeg
kan
ikke finde noget entydigt sammenhæng mellem RJ numrene og polantallet.
Så hvis du har et 6 polet vil det nok som oftet være betegnet som et RJ11
stik, og et 8 polet som et RJ45 stik.

Gad vide hvad den RJ standard egentlig drejer sig om.

Mvh Max

Re: Modular stik

Ikke voldsomt meget, da det hedder x-polet modular stik.

Klaus (som ellers altid har kaldt det RJ 45 eller 11)
det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: Modular stik

hvis jeg kigger i et gammel RS katalog ser det ud til at man ka' få
modular stik i :

4/4, = 4 riller, 4 poler, ingen RJ navn
6/4, = 6 riller, 4 poler, = RJ11
6/6, = 6 riller, 6 poler, = RJ12
8/8  = 8 riller, 8 poler, = RJ45

RJ12 ligner RJ11 bare med poler i alle riller

-Lasse

Re: Modular stik
jeg

Det skal du ikke være.
En RJ11 connector har *plads til* 6 "ben", men er ofte kun monteret med 2,
hvis den skal bruges til telefoni.
En RJ45 connector har "*plads til" 8 ben, og de er ofte(st) alle sammen i
stikket, selv om det ikke er ledere forbundet til den alle.
"Almindelig" 10 og 100 Mbit Ethernet benytter kun to par (4 ledere) med PDS
(patch) kablerne har altid alle 4 par/8 ledere.

Igen, det er kun et spørgsmål om hvor mange poler/ben der er plads til.

Håber dette har bragt lidt lys over land

Peter
(Netværks supporter)

Re: Modular stik
Ok - så RJ11 og RJ45 er mekanisk ens - men det er hvor mange pins der er
plads til der er forskellig.

Hvad så med FCC68, er der noget specielt at bemærke her, sammenlignet med
RJ11 og RJ45?

MVH Rolf

polantallet.
PDS
RJ11

Re: Modular stik
Hej Rolf

Jeg fandt lige denne bemærkning

I.420     ISDN connector specification
defined by the ITU that is also known
as RJ45, ISO8877 or FCC68/8

Så det er åbentbart 2 alen ud af samme stykke.

Fandt også lige disse 2 bemærkninger

RJ-11 Registered Jack Standard - 11.
Wiring pattern for a 6-pin connector.
Often used in telephone connections.

RJ-45 Registered Jack Standard - 45.
Wiring pattern for an 8-pin connector.
Used in ISDN and Structured Cabling
(Cat 5 and 5e). In ISDN it is equivalent
to the I.420

( det er nu dejligt med de standarder at der er så mange af dem)

Mvh Max

Re: Modular stik
Hej Peter

Mange tak for info, det hjalp på forståelsen.

Mvh Max

Re: Modular stik
Hej,

Hvor det til "normalt" ethernet på cat.5 kabler, uden POE (Power Over
Ethernet) kun er 4 af polerne der reelt er i brug.

/Thomas

Site Timeline