Mobiltelefon?

Jeg har aldrig hatt noen mobiltelefon, men jeg fikk en foræret på grund
av et sykehusopphold. En gammel nedslirr, en med simkort. Den er
vanskelig å bruke, siden symbolene på / på siden av tastene er borte.

Jeg googelet:

Sony Ericsson + manual + cyber shot

Da finner jeg en modell: C902, men den stemmer ikke med geugrafien;
power på min er tilkoplet i nedre enden, men i boken er det op den ene
langsiden.

Det jeg trenger, er bare den praktiske, elementære brukermanualen. Jeg
trenger hjelp til å finne rett søkenøkkej, - eller en brukermanual som
jeg kan bruke i praksis.

HM

Re: Mobiltelefon?
Måske du skulle fortælle hvilken model du har?
Det står inde ved batteriet eller hvis du trykker på volume-knappen på højre
side af telefonen, så kommer der en infoskærm hvor det står i nederste
linie.
Du kan også se det under menu/indstilinger/generelt/telefonens status. Det
er samme skærm du kommer til som ved at trykke på volume-knappen.

Re: Mobiltelefon?
Den 02.01.2011 08:22, skreiv Engelbert.H.:

Ja. Når jeg først finner utav detn så kan jeg lese bruksanvisningen.

Jeg reiner med at det er i nærheten av der ladekontakten tilkoples. Jeg
ser ingen tekst der. I tilfelle der har vert noe slikt, så er den
bortslitt nå.

I underkant av skjermen er det  tri kvadratiske taster. Den høyre har en
innfelt tast. Symbolet på den kan med litt fantasi tolkes som
volumkontroll. Når den tasten aktiveres, kommer teksten: "LADER" og så
et ladesymbol nedenfor.

Jeg skall ka den stå til ladning en stund og så se om skjermen viser noe
mer informativt nåt den er oppladet.

Joda, dette høres veldig fornuftig ut, - for dem som er bitte lite garn
familiær med slike innrettninger, men dette er den aller første gangen
jeg besitter en slik. i tillegg til at manualen mangler, så er den også
så slitt at sumbolene mye er borte.

Re: Mobiltelefon?
I stedet for at søge hjælp herinde, så find en nær dig der har lidt forstand
på telefoner.
Det virker ikke som om du har en dyt forstand på det...
Hvis mine anvisninger ikke kan hjælpe dig, så er du nok lidt fortabt....Jeg
har ellers skåret det pænt meget ud i pap.

Re: Mobiltelefon?
Den 02.01.2011 17:03, skreiv Engelbert.H.:

Ni har rett. Ni bør henges.
----
Et "kunnskapsrikt menneske" sa "C702".

Manualen er lastet ned, men jeg er ikke overbevist om pappmodellen din
er riktig, men takk for hjelpen i alle fall.

Re: Mobiltelefon?
Hej Harald

Velkommen til fagre nye verden.

Prøv dk.teknik.telefoni.mobil