midste pic ? - Page 2

Re: midste pic ? [ ARM ? ]

<klip>

<klip "en lang smøre om ARM processorer...">
Jeg forstår ikke helt hvorfor du vil bringe ARM på banen her?

HHAndresen: Hvorfor skal det være en billig processor? Pga styktal?
Hvis du bare skal bruge en enkelt til noget fusk, så er prisen vel
ligegyldig, om man snakker om 10 kroner eller 15 kroner?

Men ellers:

Til PIC kan du bruge PICC Lite C-compiler. Det kan ganske vist kun compilere
kode op til 1kb mener jeg at huske. Men det er jeg selv kommet igennem
småprojekter med.

Men når du nu er vant til AVR, hvorfor så ikke en AVR tiny?
Og så bruge Atmels egen AVR Studio IDE sammen med WINAVR C-compiler. De to
ting spiller meget fint sammen.
Jeg bruger det sommit absolut favoritvåben til mindre og mellemstore
fuskerprojekter.

Det skal siges at jeg til dagligt arbejder rigtig meget med ARM processorer,
men deler absolut ikke Glenn's mening om at det er vejen frem i dit
tilfælde.

Kan heller ikke rigtig forstå Glenn's forkærlighed for LPC2148'eren....men
det er en anden sag ;-)

mvh
Kåre

Re: midste pic ? [ ARM kan også blinke.. . ]

Hej!

Man kan også få lysdioder til at blinke med en LPC2148:

ARM7 LPC2148 mini board:
http://www.scienceprog.com/arm7-lpc2148-mini-board /

ARM7-Base development board for LPC2148:
http://www.scienceprog.com/arm7-base-development-board-for-lpc2148 /

First LPC2148 ARM7 microcontroller test–led blink:
http://www.scienceprog.com/first-lpc2148-arm7-microcontroller-test-led-blink /

RTC example on ARM7 LPC2148 using WinARM:
http://www.scienceprog.com/rtc-example-on-arm7-lpc2148-using-winarm /

hilsen

Glenn

Re: midste pic ?

Hvis du skal bygge en enkelt blinker er prisen inderligt ligegyldig så
længe den er under 20 - 30 kr. Hvis du skal bygge mange kan du godt
kigge lidt mere kritisk på prisen.

En ARM Riscprocessor er vist overkill til opgaven.

De "små" PIC-er fås både i 6 og 8 bens udgaver men egen favorit ville
være en PIC12F629 eller en PIC12F675 i 8bens hus eller noget i den stil
- lad dig ikke forblænde af at nogle typer har mere af alting i forhold
til andre. Hvis du er professionel (firma etc.) kam du rekvirere samples
til dit udviklingsarbejde.

Min egen mening om sagen. Hvis du er vant til Atmel-typer og det i
praksis er AVR-serien, så brug en ATtiny i 8-bens hus - tænk også lidt
på omkostninger og tiden ved at migrere til en anden platform hvis du
har værktøjet og er velbevandret i den arkitektur.

/Lars

Site Timeline