Med venlig hilsen

Niels.

Re: MC34063

-ja.

Det korte spm kræver et kort svar.

Bo //

Re: MC34063
Hej Bo,

Niels stille da et længere spørgsmål omkring samme kreds i går ser det ud
til (uden hverken lange eller korte svar).

Han har nok fundet en hel kasse af dem siden han lige vil bruge den :)

--
Venlig hilsen,
Søren

ja, det er en umulig kreds, men billig. skal du kovertere spændingen op
eller ned ?

det er jo en gammeldags puls-skipper. Det er nabo til umuligt at filtrere
den for støj, hvis du skal bruge den til at forsyne anal-og elektronik

Bo //

Re: MC34063
Ja, jeg har for et par dage siden, indsendt et indlæg:

---------
Hej NG.

Jeg har tænkt på, om jeg ikke kan lave en variabel DC-DC Step up/down
konverter med denne chip.

Jeg har læst noget om det her (side 16-20):
http://hippo.feld.cvut.cz/katalog/pdf/power-sw/AN920-D.pdf

Samtidig vil jeg gerne have at konverteren kan give en del strøm.
Jeg så, at man kunne strøm booste den med en ekstern NPN transistor (side
6):
http://www.onsemi.com/pub/Collateral/MC34063A-D.PDF

Så var det jeg tænkte om man kan kombinere de to diagrammer.

Altså sætte en PNP transistor på mellem (+) og spolen, og en NPN mellem (-)
og spolen?
(Selvfølgelig med forbindelse til IC'en som vist i hver af de to
diagrammer.)

Med venlig hilsen

Niels.
---------

Men du siger, at det er en dårlig kreds at bruge p.g.a. støj?

Er der en du hellere vil anbefale mig? - Jeg går efter noget, der er simpelt
at lave...
Og som jeg har skrevet før, kan drive nogle eksterne transistorer, og give
en del strøm.

Med venlig hilsen

Niels.

Re: MC34063

simpelt

Ja, støjen fra den er ikke særlig let at have med at gøre. Den regulerer ved
at fjerne pulser i sit output. Alle moderne kredse varirer pulsbredden.

At den fjerne pulser, betyder at den ofte laver en del lavfrekvent støj.

Hvis dit krav er at det skal være simpelt, ja, så vælg den.
Hvis det er til at lade batterier op, så er den fin nok
Hvis den skal forsyne noget, der er støjfølsomt, så find en anden.

Bo //

Re: MC34063

Der mangler lige et par ting:

Hvis man vil have flere fabrikanter af kredsen (jeg har vist fundet mindst fem
forskellige der laver kredsen, men ikke alle kalder den noget med 34063).

Hvis det skal være billigt.

Hvis man kan leve med fysisk store spoler (forholdsvis lav switch frekvens).

  Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk

Re: MC34063
Jeg ser bort fra støjen i først omgang ...

Er der nogen, der har et svar på det med eksterne transistorer?

Med venlig hilsen

Niels.

fem
frekvens).