Mangler et par BTS7740G - hvor købes de?

Jeg er ved at reppe en styring til noget så eksotisk som en
capuccinomaskine. Nyprisen på et tilsvarende print er latterlig høj (de vil
hellere seælge en ny maskine) så jeg vil give det et forsøg. Maskinen fik en
pludselig fejl hvor den melder at man skal trykke på en bestemt knap for at
rense maskinen, men der sker intet når gør som anvist.
Ejeren af maskinen havde en tekniker ude for at kigge på maskinen. Han
lavede et lille indgreb som han selv mente var en meget kortsigtet
nødløsning. Det holdte resten af dagen :)
Den IC han 'pillede' ved var en Infineon BTS7740G
http://www.datasheetcatalog.org/datasheet/infineon/1-BTS7740G01-02-01.pdf
Indgrebet bestod i at smide en (zener)diode fra pin6 til pin26 samt en
kondensator fra pin10 til pin17.
http://home1.stofanet.dk/brianaxel/bts774g.jpg
Der står µ1k100 på kondensatoren, så det er vel 100nF.
På dioden står der
313 <--- muligvis 3|3
28
00 <--- står med en anelse tyndere skrift
Maskinen har kørt i små 4år og der er umiddelbart intet defekt at se på
printet.
Kan det svare sig at skifte IC'en?

På forhånd mange tak for hjælpen!

Re: Mangler et par BTS7740G - hvor købes de?
Hos http://dk.digikey.com/
(http://search.digikey.com/scripts/DkSearch/dksus.dll?Detail?name=BTS7740GT-ND)
Køb for ?65 og de kommer 2 dage efter fragtfrit

Ved godt at den kun koster ?1.50, men du finder nok lidt andet hos dem
alligevel ;-)

Christen Fihl

Re: Mangler et par BTS7740G - hvor købes de?

Minimum 1.000 stk :(

Re: Mangler et par BTS7740G - hvor købes de?
Nå for den, det er måske lige lovlig mange. Det så jeg ikke lige

Re: Mangler et par BTS7740G - hvor købes de?

Det virker jo som en rimeligt simpel IC, ved du hvordan jeg opsporer en
tilsvarende af andet fabrikat? Jeg har forsøgt på Google, men så får man
bare en million datasheets og kinesiske sider der fortæller at
en-eller-anden har den mulivis på lager :)

Re: Mangler et par BTS7740G - hvor købes de?
En anden fabrikat hedder typisk det samme, måske uden de sidste
bogstaver.

En L298 er noget lignende, men i helt anden  hus.
http://www.stmicroelectronics.com/stonline/products/literature/ds/1773/l298.pdf
Jeg har Pentawatt og andre modeller liggende, du bare kan få et par af
(skriv hvis interesseret).

Kan bare ikke se hvordan din virker. Den kan klare 40v, hvorfor det
åbenbart ikke er direkte drift på 230V.
Hvis de 2 udgange "low-side" og "high-side" på ben 12-14-15-18 er koblet
sammen med 20-21, så er det det samme som en kvart L298. Tilsvarende for
1-3-25-28 sammen med 22-23.

Men det kan også være at de ikke udnytter alle 4 funktioner der er i
BTS'en. (2 low-side" og 2 "high-side")

Som sidste forsøg før aflevering på genbrugsen, så ville jeg afmontere
chippen, os se hvordan man får den til at brygge ved at rode rundt med
de 4 udgange hver for sig (forbinde til stel eller +)

--
Christen Fihl

Re: Mangler et par BTS7740G - hvor købes de?

Jeg kan se at Siemens også laver samme IC, og printet jeg sidder med er
faktisk også et produceret af/for Siemens.

Jeg tror det bliver noget rod med den model, men jeg takker for tilbuddet og
vender måske tilbage :)
Jeg har forsøgt at kontakte dig via din hjemmeside, men mailen går ikke
igennem...

Det er DC-motorer

Jeg har endnu ikke undersøgt hvordan den er koblet op, men det du beskriver
er vel i hvor 'min' er i "bridged mode"?

Det er selvf. ikke sikkert...

Det har jeg desværre ikke helt udstyret til pt, så jeg håbede på en "quick
fix" ved at skifte kredsen, evt til BTS7741G som kan levere lidt højere peak
current...

Re: Mangler et par BTS7740G - hvor købes de?
Jeg er "christen krølle fihl.net"
Og korrekt min web virker ikke, da jeg har fået ryddet for meget op i
mail adresser :(
Men nu ok igen, tak for oplysning.

Motorer! Kan det være den der fejler, og ikke styringen?

PS: Gogglede lige, og fandt denne sælges side, men forstår ikke
halvdelen af formularerne (kinesisk)
http://www.ic2ic.com/search.jsp?sSearchWord=BTS7740&prefix=B #

Christen

Re: Mangler et par BTS7740G - hvor købes de?
Så er der sgu bestilt nogle stykker hjem fra Kina-land :) Så må jeg se hvad
pakken indeholder (hvis der overhovedet kommer en!)
;)

Site Timeline