lysspredning for denne diode

http://www.dotlight.de/datasheets/SRGB7130.pdf

Det er angivet at først ved en vinkel på 130/2 grader fra "direkte fremad"
er lysstyrken halveret. Sidste figur på sidste side viser dog at vinklen kun
er 30 grader. Er det mig der læser specks forkert, eller er sidste diagram
bare en forklarende figur som ikke relaterer til denne specifikke diode?

Re: lysspredning for denne diode
Hej,

Du skal nok regne med figuren, en sjat over +/- 30° altså noget over 60°

Gad vide om de ikke bare har været lige kreative nok, for der står:
 2 [vinkel] 1/2, der kunne læses som 2 gange vinklen for halv intensitet
og  figuren har så dårlig opløsning at det godt kunne være +/- 32,5° -
65° totalt og så stemmer det jo med at 130° er det dobbelte.

--
Regards,
Soeren

Re: lysspredning for denne diode

Det er dog ikke så meget, vel? Så er der jo ikke længere tale om nogen
særlig spredning, som der skulle være.

Ja, det er en sjov formulering, men som jeg læser det så er de 130 grader 2
gange vinklen (off axis) for halv intensitet.
65 grader er dermed vinklen off axis hvor intensiteten er den halve.
Figuren viser nærmere 30 grader off axis. Af akse? Fra hovedaksen? Lysaksen?
Projektionsretningen? Hvad pokker hedder det på danmarksk?

Site Timeline