Lysdiode, hjælpelys kamerafokusering?

Hejsa

Mit digitalkamera har en lille rød/orange lysdiode, som bruges til
hjælpelys, når kameraet skal fokusere. Dioden virker glasklar, og lyset er
endog meget fokuseret. Lyset er synligt, men det er dog ikke overvældende..

Hvilken type lys og diode kan der mon være tale om?

Årsagen til, at jeg spørger er, at hvis man retter lyset mod f.eks. en gul
refleks, så lyser refleksen endda meget kraftigt op, selv på lang afstand.
Den lyser i øvrigt rødt..

Claus

Re: Lysdiode, hjælpelys kamerafokusering?
det kan være en rød/infrarød diode.

Re: Lysdiode, hjælpelys kamerafokusering?

Det er helt sikkert en af de ultra bright dioder der er forspændt med en
stor strøm, jeg mener det er noget der hedder 40 mA.

Børge

Re: Lysdiode, hjælpelys kamerafokusering?

Det tror jeg ikke, fordi den giver næsten ikke noget synligt lys.

Claus

Site Timeline